تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مرداد 1395 - 17:40
کد خبر : 1530

سونامی طلاق در گیلان

سونامی طلاق در گیلان

جارستان- معاون رییس جمهور در امور بانوان، با سفر به رشت با استاندار گیلان و زنان فرهیخته گیلان جلسات جداگانه ای برگزار کرد. وی همچنین در شورای اداری استان حضور یافت و از رشد طلاق در گیلان ابراز نگرانی کرد. وعده حضور زنان در بخش‌های مدیریتی محقق شد معاون رئیس جمهور در امور بانوان و

جارستان- معاون رییس جمهور در امور بانوان، با سفر به رشت با استاندار گیلان و زنان فرهیخته گیلان جلسات جداگانه ای برگزار کرد. وی همچنین در شورای اداری استان حضور یافت و از رشد طلاق در گیلان ابراز نگرانی کرد.

وعده حضور زنان در بخش‌های مدیریتی محقق شد

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: وعده رئیس جمهور مبنی بر حضور زنان در بخش‌های مدیریتی محقق شده است.

شهین‌دخت مولاوردی در دیدار با محمدعلی نجفی استاندار گیلان با اشاره به حضور قوی زنان در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: حضور مستمر بانوان در بهبود باورها و نگاه اقشار جامعه نسبت به توانمندی زنان تاثیرگذار است.

وی بر استفاده از حضور بیشتر زنان در بخش‌های مدیریتی تأکید کرد و افزود: موضوع مذکور از وعده‌های رئیس جمهور بوده که تاکنون محقق شده و گسترش پیدا می‌کند.

سونامی طلاق به گیلان رسید

شهین‌دخت مولاوردی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استانداری گیلان توجه ویژه به دختران بازمانده از تحصیل را ضرورت دانست.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش، دختران بازمانده از تحصیل نیازمند توجه ویژه هستند، افزود: عمدتاً وزارتخانه‌ها این موضوع را مطرح می‌کنند که چرا ما زن و مرد را از یکدیگر جدا می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تصریح بر اینکه وضعیت عادلانه و برابری پیرامون اشتغال برای زنان در جامعه مهیا نیست، ادامه داد: باید در این حیطه ورود کرد.

وی گفت: تا زمان رسیدن به جایگاه ایده‌آل زنان باید به آنها توجه ویژه شود و هرگاه جامعه زنان به حالت ایده‌آل دست یافت دیگر نیازی به این اقدام‌ها نیست.

مولاوردی به ارائه گزارش‌ها و آمارهای لایحه احکام برنامه ششم و سند این برنامه به مجلس اشاره کرد و ادامه داد: هنوز این لایحه در مجلس مطرح نشده است.

وی متذکر شد: با توجه به جایگاه زن و نقش سازنده آن در جامعه و خانواده، برنامه پنج ساله را تنظیم و اجرایی می‌کنیم.

این مسؤول برای فاصله گرفتن از عملکردهای کلیشه‌ای و بازگرداندن زنان به جایگاه اصلی آنها را نیازمند برنامه‌ریزی‌ها دانست و گفت: در برنامه ششم از کلی‌گویی و آرمان‌گرایی در حوزه زنان پرهیز شده است.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در گیلان، خاطرنشان کرد: سونامی طلاق به گیلان رسیده و روند آسیب‌های اجتماعی در کشور در حال رشد است.

مولایی روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی را نگران‌کننده خواند و یادآور شد: برای بررسی این موضوعات ۱۹کارگروه تشکیل شده که در ۱۳کارگروه حوزه معاونت امور بانوان حضور دارد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال ارتقای نرخ مشارکت زنان هستیم، تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند منظور ما از افزایش مشارکت، درباره استخدام‌ها است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در وضعیت فعلی اشتغال و استخدام ممکن نیست و ما سعی کرده‌ایم نگاه جوانان را به مسئله شغل و استخدام تغییر دهیم.

وی ارائه راهکارها در زمینه توانمندی زنان، توسعه کارآفرینی و… را در تغییر نگاه‌ها نسبت به مشارکت بانوان در عرصه اجتماعی موثر دانست.

عدم دسترسی به موقعیت‌ها چالش مهم زنان است

شهین‌دخت مولاوردی پیش از ظهر امروز در نشست زنان فرهیخته و برگزیده در استانداری گیلان با بیان اینکه در سه سال اخیر تلاش شده جایگاه زنان را به چارچوب اصلی برگردانیم، اظهار کرد: تلاش کردیم تا با شناسایی ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی جایگاه زنان را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای برطرف کردن مشکلات زنان نه قانون کم داریم و نه آیین‌نامه، ادامه داد: اثربخشی این قوانین و آیین‌نامه‌ها کم است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به ترویج و گسترش همکاری‌های شبکه‌ای اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما از این اقدام‌ها ارتقای سرمایه زنان و خانواده بوده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در حوزه زنان افت شدید سرمایه اجتماعی را داشتیم، تصریح کرد: بدون توجه به حضور و جایگاه زنان نمی‌توان به تمام توسعه دست یافت‌ و بر همین اساس در دولت یازدهم برنامه‌ریزی‌ها انجام شد.

مولاوردی اضافه کرد: با توجه به شعار دولت یازدهم به قانون‌مداری، ما خود را موظف به اجرای مصوبات دولت پیشین هم دانستیم.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر درباره زنان ۴۵ موافقتنامه را درباره زنان اجرایی کردیم، خاطرنشان کرد: مشکلات زنان بسیار بوده و اکنون به الگوهایی نوظهور زنان سرپرست خانوار رسیده‌ایم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با افزایش سن ازدواج به الگوهای جدیدی از دختران رسیده‌ایم که خود سرپرست هستند و باید برای آنها برنامه‌ریزی شود.

وی عدم توانمندی سیاسی و اقتصادی زنان را دو چالش بزرگ فعلی در حوزه زنان دانست و یادآور شد: در حوزه‌های بهداشت جایگاه زنان بسیار خوب بوده اما عدم دسترسی به منابع و موقعیت‌ها برای زنان یک چالش بزرگ است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.