تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 12:11
کد خبر : 14476

اقدامات دولت یازدهم در جهت حمایت از اهل سنت و قومیت‌ها

اقدامات دولت یازدهم در جهت حمایت از اهل سنت و قومیت‌ها

‼️✅‼️اقدامات دولت یازدهم در جهت حمایت از اهل سنت و قومیت‌ها ✏️علی باقری کارشناس حوزه اقوام و اقلیت‌ها ۱- برای اولین بار پس از انقلاب در دولت تدبیر و امید ساختاری در دولت به نام دستیاری ویژه رئیس جمهوری در امور و اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی شکل گرفت ۲- برای اولین بار پس

‼️✅‼️اقدامات دولت یازدهم در جهت حمایت از اهل سنت و قومیت‌ها

✏️علی باقری کارشناس حوزه اقوام و اقلیت‌ها

۱- برای اولین بار پس از انقلاب در دولت تدبیر و امید ساختاری در دولت به نام دستیاری ویژه رئیس جمهوری در امور و اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی شکل گرفت

۲- برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، در دولت یازدهم قفل ورود شایستگان اهل سنت به دستگاه دیپلماسی کشور باز شد و یکی از برادران کرد سنی به عنوان سفیر ایران در ویتنام انتخاب شد.

۳- برای اولین بار در دولت تدبیر و امید قفل ورود زنان شایسته اهل سنت به دستگاه سیاست داخلی یعنی وزارت کشور باز شد و دو نفر از بانوان توانای اهل سنت (بلوچ و ترکمن) به عنوان فرماندار و رئیس شورای تأمین در سیستان و بلوچستان و گلستان انتخاب شدند و بانوان شیعه مذهب نیز در همین سمت‌ها در استان‌های دیگر به کار گرفته شدند.

۴- دولت یازدهم برای اولین بار پس از انقلاب قفل ورود اهل سنت در سطح معاونین وزیران به کابینه را باز کرد

۵- برای اولین بار پس از انقلاب در دولت یازدهم از فردی شایسته و توانمند در سطح مشاور وزیر در وزارت ورزش و جوانان استفاده شد. جوانان اهل سنت در ورزش توانایی‌های فراوانی دارند و این ظرفیت به دلیل محرومیت‌های فراوان به شکوفایی کامل نرسیده است. با تداوم مشی اعتماد و با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان اقوام و اهل سنت، جوانان زیادی مانند سردار آزمون می‌توانند در زمینه ورزش بدرخشند.

۶- در دولت تدبیر و امید پیگیری‌های لازم جهت تدریس زبان مادری انجام شد و اکنون در دانشگاه‌های آذربایجان و کردستان تدریس می‌شود.

۷- برای اولین بار پس از انقلاب در دولت یازدهم شورای اقوام و اهل سنت توسط دستیار ویژه جناب آقای یونسی برای مشورت در امور مختلف با حضور بزرگان و اندیشمندان قومی و مذهبی شکل گرفت.

۸- با تلاش و پیگیری‌های دستیاری ویژه، زمینه به‌کارگیری شایستگان اهل سنت در بخش‌های مختلف مدیریتی، مشورتی و کنسولی فراهم شده و برای اولین بار به طور رسمی توسط دکتر روحانی به همه اعضای دولت ابلاغ شده است تا در این زمینه از نیروهای توانمند اهل سنت در سطوح مختلف استفاده کنند.

۹- اکنون در دولــــــت یازدهم چند نفـــــــــــــــر از شایســـــــتگان اهل سنت به عنوان معاونین استاندار و در حدود ۳۰ نفر به عنوان فرماندار در استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و… مشغول خدمت به مردم هستند.

۱۰- برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی یکی از بزرگان و شخصیت‌های اهل سنت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و این آغازی برای اعلام اعتماد رئیس دولت به اهل سنت بود و این تعامل و اعتماد متقابل ادامه یافته و رو به افزایش است.

۱۱- بزرگان و نخبگان اهل سنت آگاهند که دولت یازدهم اعتقاد راسخ به اجرای اصول قانون اساسی که معطوف به حقوق آنهاست، دارد. اصول ۱۲، ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی که متضمن حقوق همه ایرانیان و بویژه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی است، به طور حتم در دستور کار دولت تدبیر و امید خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.