تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1396 - 11:49
کد خبر : 13243

انتخابات الکترونیکی در ۱۰ هزار شعبه اخذ رای

انتخابات الکترونیکی در ۱۰ هزار شعبه اخذ رای

رئیس هیات مرکزی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در ۱۵۰ شهر کشور و در۱۰ هزار شعبه اخذ رای انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار می شود.

رئیس هیات مرکزی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در ۱۵۰ شهر کشور و در۱۰ هزار شعبه اخذ رای انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، «محمد محمودی شاه‌نشین» روز جمعه در حاشیه برگزاری همایش دبیران اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درجمع خبرنگاران، اضافه کرد: آموزش متولیان درانتخابات شوراها تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.

او با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۵۰ شهرکشور ادامه داد:حدود ۱۰ هزار شعبه اخذ رای در این شهرها وجود دارد که انتخابات درآنها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

رئیس هیات مرکزی نظارت برانتخابات شوراها درباره روند رسیدگی به اعتراضات تایید صلاحیت نشدگان، گفت: مراجع چهارگانه ملاک تایید صلاحیت‌هاست و اگر فردی شکایتی داشته باشد و یا شکایتی به دست ما برسد، آن را بررسی می‌کنیم.

او با اشاره به فرآیند رسیدگی به رد صلاحیت‌ها در انتخابات شوراها، اضافه کرد: در شهرها اگر کسانی که تا دو یا سوم اردیبهشت نتایج رد صلاحیت‌ها به آنها اعلام شده، مستندات قانونی خود را ارائه کنند، اعتراضات آنها بررسی می شود.

محمودی با اشاره به نحوه کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی در انتخابات شوراها ادامه داد: با استفاده از این دستگاه‌ها سوءاستفاده‌ها کاهش پیدا کرده و امکان ایراد و اشکالی در این دستگاه ها وجود ندارد.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از سه شنبه هفته آینده(۲۲ فروردین) آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.