تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1395 - 14:53
کد خبر : 12911

ادامه بررسی خرید سپیدرود، مخالفت با نصب کیوسک های بانک شهر

ادامه بررسی خرید سپیدرود، مخالفت با نصب کیوسک های بانک شهر

  جارستان/ یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با هفتاد دقیقه تاخیر صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد. در این جلسه که در غیاب مسعود کاظمی رئیس شورا برگزار می شد مدیریت جلسه بر عهده مظفر نیکومنش نودهی نایب رئیس شورا بود. باقری خطیبانی:عده ای شکم گنده می گفتند

 

جارستان/ یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با هفتاد دقیقه تاخیر صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد.

در این جلسه که در غیاب مسعود کاظمی رئیس شورا برگزار می شد مدیریت جلسه بر عهده مظفر نیکومنش نودهی نایب رئیس شورا بود.

باقری خطیبانی:عده ای شکم گنده می گفتند اینقدر بعضی ها را در رسانه می زنیم تا سر سفره ما بنشینند!

در ابتدای این جلسه محمود باقری خطیبانی به عنوان ناطق اول دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: من قصد کاندیداتوری در انتخابات ندارم.

وی با اشاره به شنیده هایی در خصوص لیست انتخاباتی گفت: به آقای ثابت قدم می گویم اگر این شورا حفظ شود بیست سال می تواند شهردار بماند.

باقری خطیبانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص باج خواهان و افراد ضد توسعه گفت: آقای شهردار این افراد را معرفی کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بار دیگر به عزل و نصب های پیاپی انتقاد کرد و افزود: تا کی عزل و نصب های پیاپی ادامه دارد ؟

باقری همچنین به استفاده از مصالح و کفپوش های تولید استانهای دیگر شدیدا انتقاد کرد و اظهار داشت: در همین استان در انزلی و ماسال کارخانه تولید کفپوش داریم چرا باید از استان دیگر بیاوریم؟

وی همچنین در خصوص جمع نشدن کیوسک های بانک شهر از سطح شهر اعتراض داشت و گفت: چطور تا امروز علی رغم مخالفت های شورا این کیوسک ها جمع نشده است؟

باقری خطیبانی در ادامه انتقادات خود در مورد موضوع خرید سپیدرود گفت: چرا سال گذشته زمانی که بحث خرید داماش مطرح شد آن را مغایر با دستور وزارت کشور می دانستیم؟ در آستانه انتخابات می خواهیم سپیدرود را بخریم؟

وی در پایان تصریح کرد: عده ای شکم گنده می گفتند اینقدر بعضی ها را در رسانه می زنیم تا سر سفره ما بنشینند! آنها کجای این مملکت بودند که امروز به راحتی بعضی ها را ضد هیاتی می دانند؟

باقری پیش از پایان صحبت های خود از رسولی ناطق دوم جلسه خواست تا توضیح دهد چه کسانی منافعشان تامین نشده است و به دنبال استیضاح شهردار هستند؟

گفتنی است در جلسه استیضاح شهردار رشت، رضا رسولی در اظهاراتی موهن مدعی شده بود عده ای به دلیل تامین نشدن منافعشان به دنبال استیضاح هستند.

رسولی لحظاتی بعد از نطق خود به دلیل کمبود وقت!! انصراف داد و برای جلسه آینده وقت نطق گرفت.

لایحه دوفوریتی اخذ مجوز جانمایی کیوسک های بانک شهر:

این لایحه برای شش نقطه شامل چهار نقطه قبلی (سبزه میدان، میدان های گیل و گاز و تقاطع شهدای گمنام) و دو نقطه جدید ( میدان های فرزانه و امام حسین (ع) ) ارائه شد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت خواستار کامل شدن لایحه پیش از ارسال به کمیسیون شد و گفت: مگر می شود چنین لایحه ای کارشناس رسمی دادگستری نداشته باشد؟

سید امیر حسین علوی ضمن اعلام مخالفت با دوفوریت لایحه افزود : مواردی همچون رونق اقتصادی در شهر در این لایحه دیده نشده است.

در نهایت به دوفوریت و یک فوریت لایحه رای نیاورد و به صورت عادی اعلام وصول شد.

لایحه درختکاری ، هر شهروند یک نهال :

این لایحه که توسط فرانک پیشگر ارائه شده بود به صورت دو فوریتی تصویب شد.

لایحه افزایش اعتبار هزینه های جشن ها و پذیرایی ها:

باقری خطیبانی در مخالفت با این لایحه گفت: محمدرضا پهلوی یک جشن برگزار کرد ما رکورد زدیم! حقوق کارکنان را نداده ایم. ماه رمضان سحری به پاکبانان ندادیم. باید چنین جشن هایی حذف شود و حقوق ها پرداخت شود.

سید امیر حسین علوی هم در مخالفت با این لایحه گفت: ردیف هایی بحث و چانه زنی می شود؛ بعد انجام نمی شود و در نهایت آنچه که می خواهند انجام می دهند. من پیشنهاد می دهم بودجه جشن ها کاهش یابد اما کارخانه کود آلی نیاز به این اعتبار دارد.

در نهایت بخش مربوط به کارخانه کود آلی مصوب شد.

لایحه کمک مالی به دو تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت و می رشت سپیدرود:

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به کمک های خوب در سالهای گذشته به تیم های فوتسال بانوان ، گفت: متاسفانه باشگاه سپیدرود از تیم بانوان حمایت نکرد و از آنجا که به دنبال اسپانسر بودند سازمان عمران حمایت کرد.

فاطمه شیرزاد با اعلام اینکه معتقدم دو تیم فوتسال بانوان باید در سال آینده ادغام شوند افزود : شرایط تیم بانوان متفاوت است و باید هزینه های اسکان و رفت و آمد تامین شود. بازیکنان و مربیان هنوز قراردادهایشان را نگرفته اند.

سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا هم با اشاره به مشکلات بیشتر تیم های بانوان در مقایسه با آقایان پیشنهاد کمک دویست میلیون تومانی را مطرح کرد.

در نهایت کمک مالی به مبلغ یک صد میلیون تومان مصوب شد.

نامگذاری معابر:

نامگذاری حوالی میدان زرجوب شامل میدان و خیابان در حال احداث با تبادل نظر اعضا در نهایت جهت بررسی بیشتر به کمیسیون ارسال شد.

اساسنامه سازمانها :

یازده سازمان برای شهرداری رشت تعریف شده است. به جز سازمان سرمایه گذاری سایر سازمان ها با اصلاحاتی مورد موافقت قرار گرفت.

خرید سپیدرود:

باقری درخواست ارائه آنالیز هزینه ها و بدهی ها را ارائه کرد و گفت: پول بیمه پرسنل را نداریم چطور می خواهیم تیم داری کنیم؟ سه ماه به انتخابات می خواهیم تیم داری کنیم؟ این تیم را نابود نکنیم.

فرهاد شوقی هم به موضوع ساختمان پیشنهاد شده برای خرید سپیدرود پرداخت و گفت: همین ساختمان را شهرداری برای تهاتر بیمه های معوقه هم پیشنهاد داده است!

شوقی همچنین به مصوب شدن کمک بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان اشاره کرد و افزود: یک ریال به بازیکنان نرسیده است!

رضا رسولی هم گفت: نمی خواهیم کار انجام دهیم با روحیه بازیکنان بازی نکنیم. مصوبه اول طوری نبوده است که به بازیکنان پرداخت شود و هنوز کمک مالی شورا به سپیدرود اجرایی نشده است. امروز سپیدرود مالک مشخصی ندارد و این یک ضایعه است. یکبار برای همیشه تکلیف تیم را روشن کنیم. من موافق صد در صدی خرید تیم هستم. هزینه تنش ها و کنش های ما را سپیدرود نباید بدهد.

این عضو شورا در ادامه گفت: متولی اصلی ورزش استان اعلام کرده است با یک میلیارد و پانصد میلیون تومان امتیاز تیم واگذار می شود. بقیه تعهدات با ایشان است. اگر قرار است مخالفت هم شود تعیین تکلیف شود.

سید امیر حسین علوی هم با اعلام اینکه سپیدرود نیازمند کمک است گفت: وضعیت این تیم باید مشخص شود.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا با اشاره به جلسات برگزار شده در این خصوص، تصریح کرد: ملاک تعیین بدهی ها نامه مدیر کل ورزش و جوانان استان است. دیگر آنالیز معنایی ندارد و در این حوزه مشکلی وجود ندارد.

سید رضا موسوی روزان هم با تایید سخنان علوی گفت : مدیر کل ورزش و جوانان تعهدات لازم را پذیرفته است و دیگر مشکلی وجود ندارد. وی با اشاره به مبالغی که بدون مدیریت به سپیدرود کمک می شود گفت: باید این کمک مدیریت شود و به اعضا و بازیکنان برسد.

حجت جذب هم طی سخنانی کمک های شهرداری به حوزه ورزش را منصفانه ندانست و گفت: هیات های زیادی انتظار حمایت دارند که امیدواریم از سال آینده این روند اصلاح شود. اینکه فقط به یک تیم کمک کنیم عادلانه نیست.

عباس صابر بار دیگر اشاره کرد: قرار بود خرید تیم با همان ساختمان ۲۴ واحدی انجام بگیرد که امروز برای تهاتر بیمه معوقه پیشنهاد شده است.باید این موضوع و نحوه پرداخت و هزینه مشخص شود.

در نهایت رسولی، باقری و موسوی روزان به عنوان هیئت سه نفره بررسی و پیگیری این موضوع معرفی شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.