تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 - 12:53
کد خبر : 128450

یادداشتی از مهندس جمشید رسایی؛

گام دوم، اکنون نوبت مجلس است

گام دوم، اکنون نوبت مجلس است
دكتر پزشكيان در ايام تبليغات انتخابات با صراحت اعلام كردند كه اداره امور كشور و حل مشكلات مردم با استفاده از ظرفيت يك جناح، يك گروه و يك جريان سياسي ممكن نيست و بايد همه كمك كنيم تا زندگي بهتري براي مردم فراهم شود.

جارستان: جمشید رسایی در یادداشتی نوشت: انتخابات یک فرآیند تصمیم‌گیری است که طی آن مردم برای اداره امور مختلف، در محدوده جغرافیایی مشخص و در زمانی معین، رای و نظر خود را اعلام می‌کنند و در نتیجه آن، فرد یا افرادی برگزیده می‌شوند یا در خصوص موضوعی مشخص، نظر مردم اخذ می‌گردد. در انتخاب افراد دیدگاه‌ها، عملکرد و اهداف آنان بررسی و رای به فرد در حقیقت انتخاب دیدگاه‌ها و اهداف او در بین کاندیداهاست. انتخاب مردم نشان می‌دهد که کدام دیدگاه و اهداف پسندیده شده، به عبارتی صیانت از رای مردم فقط شامل مرحله شمارش آرا نمی‌گردد و سایر مجموعه‌های موثر باید کمک نمایند تا آن دیدگاه‌ها و اهداف محقق شود.

دکتر پزشکیان در ایام تبلیغات انتخابات با صراحت اعلام کردند که اداره امور کشور و حل مشکلات مردم با استفاده از ظرفیت یک جناح، یک گروه و یک جریان سیاسی ممکن نیست و باید همه کمک کنیم تا زندگی بهتری برای مردم فراهم شود.

پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتیجه، دکتر پزشکیان نام دولت خود را دولت وفاق ملی گذاشت و طی فرآیندی عمومی از همه صاحب‌نظران درخواست کرد تا گزینه‌های پیشنهادی خود را جهت تشکیل کابینه تعرفه نمایند و نهایتا پس از چند مرحله بررسی لیست وزرای مدنظر خود را به مجلس ارایه کرد که در آن افرادی از جناح‌های مختلف و دیدگاه‌های گوناگون حضور دارند. به عبارتی گام اول را در جهت عمل به صحبت‌های ایام تبلیغات انتخاباتی برداشت، اکنون نوبت مجلس است که با رای خود به تمام وزرای معرفی شده، گام دوم را بردارد. مجلس با چنین تصمیمی نشان می‌دهد که به توصیه‌های رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه نموده، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند باید همه به رییس‌جمهور منتخب در ادای وطایف کمک کنیم و از بن دندان باور کنیم که موفقیت ایشان پیروزی همه ماست؛ همچنین تاکید کردند که مجلس باید مرکز انتشار امواج مثبت و صدور آرامش و طمانینه در افکار عمومی باشد. ایشان در این دیدار به صراحت فرمودند توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. با توجه به شرایط کشور، مشکلات مردم، فضای سیاسی پس از انتخابات و تاکیدات مقام معظم رهبری، موثرترین کمک و بالاترین تعامل مجلس با دولت جدید که در نتیجه آن امواج مثبت در جامعه منتشر و آرامش در افکار عمومی ایجاد کند، رای به تمام وزرای پیشنهادی است. امید داریم که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با درک مسوولیت حساس خود در این مقطع، گام دوم را در جهت تشکیل دولت وفاق ملی به خوبی بردارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.