تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 16:05
کد خبر : 128405

در ادامه روند کوچ برنامه‌سازان از رسانه ملی؛

سروش صحت با «اکنون» می‌آید

سروش صحت با «اکنون» می‌آید
سروش صحت، جدیدترین برنامه‌سازی است که برنامه خود را از تلویزیون به شبکه نمایش خانگی می‌برد. البته که صحت پیش از این با ساخت سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» حضور موفقی در این پلتفرم داشت.

اختصاصی جارستان: سروش صحت، جدیدترین برنامه‌سازی است که برنامه خود را از تلویزیون به شبکه نمایش خانگی می‌برد. البته که صحت پیش از این با ساخت سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» حضور موفقی در این پلتفرم داشت.

او اینبار با اجرای یک برنامه‌ جدید به نام «اکنون» در شبکه نمایش خانگی میزبان اهالی فرهنگ، هنر و علم خواهد بود. در واقع «اکنون» را می‌توان همان برنامه «کتاب‌باز» دانست که جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون بود و حالا به شبکه خانگی منتقل شده است.

دیگر عادت کرده‌ایم که مدیران تلویزیون به راحتی سرمایه‌های خود را از دست بدهند آنها را تقدیم شبکه خانگی کنند. حال مدیران پلتفرم حتی اگر کمتر از نیمی از تماشاگران «کتاب‌باز» را هم پای «اکنون» بنشانند، این برنامه تبدیل به یکی از پرتماشاگرترین برنامه‌های پلتفرم‌شان خواهد شد که می‌تواند رکورد برخی از سریال‌های این پلتفرم را هم بشکند.

برنامه «اکنون» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان، یک تاک‌شوی هفتگی است که با همان حس‌و‌حال و نگاهی که از تیم سازنده برنامه «کتاب‌باز» انتظار می‌رود، طراحی شده و در حال ساخت است.

صحت این بار و در بستر نمایش خانگی گفت‌وگوهایی با هدف گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی با مهمانان و کارشناسان خواهد داشت. «اکنون» درحال تولید است و به‌ زودی به صورت هفتگی از فیلیمو پخش خواهد شد.

بسیاری از ما در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ با سریال‌های سروش صحت خاطرات شیرینی داریم. او سیل عظیمی از مخاطب‌ها را پای آثار خود می‌نشاند. آثاری از قبیل «ساختمان پزشکان»، «شمعدونی»، «پژمان»، «لیسانسه‌ها» و «فوق‌لیسانسه‌ها» و در ادامه «کتاب‌باز».

سروش صحت در همان زمان‌ اتمام فصل پنجم «کتاب‌باز» در مصاحبه‌ای با ایسنا اظهار کرده بود که او و تیمش آنقدر دلبسته این برنامه شده‌اند که واقعاً دلشان می‌خواهد مادام‌العمر ادامه داشته باشد. اما این دلبستگی برای او و دیگر سازندگان «کتاب‌باز» همچنین مخاطبان، دوام چندانی نداشت.

عید فطر سال ۱۴۰۰ پس از پخش آخرین قسمت از فصل پنجم «کتاب‌‌باز»، تلویزیون اعلام کرد، تولید فصل جدید «کتاب‌‌باز» فعلاً متوقف می‌شود و پس از آن دیگر خبری از پخش این برنامه به میان نیامد.

حالا صحت قصد دارد با ساخت برنامه جدیدش این بار در شبکه نمایش خانگی، تجربه تولید یک برنامه ادبی برای مخاطب عام را تکرار کند. چراکه در تلویزیون مجالی برای ادامه برنامه محبوب‌اش پیدا نکرد

 

کوچ برنامه‌سازان شاخص رسانه ملی به شبکه خانگی

 

پیش از کوچ سروش صحت از تلویزیون و کنار گذاشته شدن «کتاب‌باز»، برنامه‌های پربیننده تلویزیونی نظیر «نود»، «خندوانه»، «دورهمی»، «عصرجدید» نیز ادامه پیدا نکردند و سازندگان آنان با آثارشان به شبکه خانگی کوچ کردند.

عادل فردوسی‌پور با «فوتبال ۳۶۰»، احسان علیخانی با «جوکر» و مهران مدیری با «اسکار» و به‌تازگی با برنامه «گل‌ یا پوچ» در شبکه خانگی مخاطبان بسیاری دارند.

جدای از این فیلم‌سازانی نظیر رضا عطاران، سامان مقدم و همینطور مهران مدیری و سروش صحت، سریال‌هایشان را نظیر از پلتفرم‌های نمایش خانگی پخش می‌کنند.

پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما، در ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به‌صورت تلویحی پذیرفت که برنامه‌های تلویزیونی با بحران مخاطب مواجه است و در این باره گفت: «آیا رسانه‌هایی که اعتقاد دارند صداوسیما مخاطب ندارد، جرأت دارند مخاطب امسال خودشان را با مخاطب ۱۰ سال پیش یا تیراژ خودشان را مقایسه کنند یا خیر؟ این وظیفه عمومی همه دستگاه‌هاست که به وظایفی که برایشان مشخص شده است، عمل کنند.»

دایره وفاداران و مخاطبان تلویزیون با گذشت زمان در حال تنگ‌تر شدن است. حال باید دید رویکرد دولت چهاردهم با حضور وزیر جدید فرهنگ و ارشاد و مدیران صداوسیما به چه شکل است؟ آیا می‌توانند بار دیگر مخاطبان و رسانه ملی را بایکدیگر آشتی دهد و زمینه را برای بازگشت برنامه‌سازانش به تلویزیون فراهم کند یا خیر!؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.