تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1403 - 15:42
کد خبر : 128144

تکاپوی اصولگرایان در آستانه معرفی کابینه؛

از انتقادات تند تا فشارهای رسانه‌ای به دولت

از انتقادات تند تا فشارهای رسانه‌ای به دولت
گویا جریان رقیب هنوز شکست خود را در رقابت ریاست جمهوری چهاردهم نپذیرفته است و کماکان بر تخریب پزشکیان، شورای راهبری و اطرافیان او ادامه می‌دهند

اختصاصی جارستان: با نزدیک شدن به زمان رسمی تشکیل کابینه دولت چهاردهم، کار شورای راهبری انتخاب کابینه به ریاست محمدجواد ظریف نیز به پایان کار خود نزدیک شده است.

موضع‌گیری‌ها درخصوص شورای راهبری در فضای مطبوعات و رسانه‌ای کشور نیز جالب توجه است. روزنامه‌های نزدیک به جبهه انقلاب به سردستگی «کیهان» و دیگر روزنامه‌هایی نظیر «جوان»، «همشهری» و «جام‌جم» از جمله روزنامه‌هایی بودند که مطالب انتقادی بسیاری را خطاب به این شورا نوشتند.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول «کیهان» در یادداشتی خطاب به اعضای شورای راهبری اظهار کرد: «اکثر اعضای شورای راهبردی دولت پزشکیان فاسد،‌ محکوم امنیتی، و مدافع همجنس‌بازان هستند».

این درحالی است که رهبر انقلاب در ۲ مرتبه آنها را از هرگونه بد اخلاقی و سیاه نمایی بر حذر داشته بود؛ بار اول در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم و بار دیگر در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب که مجلس را به همکاری و هماهنگی با دولت دعوت کرده بودند.

اما گویا این جریان هنوز شکست خود را در رقابت ریاست جمهوری چهاردهم نپذیرفته است و کماکان بر تخریب پزشکیان، شورای راهبری و اطرافیان او ادامه می‌دهند. محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در این خصوص به «آرمان ملی» گفته بود:« برخی دوستان اصولگرا به نحوی صحبت می‌کنند که انگار آنها پیروز شده‌اند خب اگر اینطور است دولت را هم در اختیار بگیرند و کابینه را هم خودشان بچینند.»

این در حالی است که پزشکیان هنوز هیچ لیستی به مجلس ارائه نداده است و محمدجواد ظریف، رییس شورای راهبری دولت چهاردهم نیز اسامی و لیست‌های منتشر شده را گمانه‌زنی رسانه‌ها نامیده است.

در جدیدترین انتقادی که از شورای راهبری شده است، روز گذشته غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگوی خبری سیما با لحن تند و هشدارآمیزی خطاب به مسعود پزشکیان صحبت کرد که گویی پزشکیان باید بر مبنای اظهارات و نظرات آنها لیست ببندد.

حال آنکه در دولت سیزدهم خود گوش شنوایی به هیچ گفتمان و راهنمایی از جانب احزاب دیگر نبودند.

حدادعادل در بخشی از صحبت‌هایش اظهار کرد: «اگر پزشکیان که ما در مجلس می‌شناختیم و به سلامت اخلاقی و مالی و اعتقادی وی واقف بودیم و این پزشکیان که بعد از ایام انتخابات دیدیم، خودش برای انتخاب کابینه تصمیم بگیرند، در مجلس مشکلی نخواهد بود؛ اما اگر فهرستی به ایشان داده شود و به او بگویند که اینها را ببرید مجلس، این دردسرساز است.»

عباس عبدی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به گفته‌های حدادعادل نوشت: «آقای حداد عادل؛ جنابعالی باید مبادی آداب باشید زود شروع کردید. این‌گونه سخن گفتن در شأن هیچ کس نیست چه رسد به شما.»

اینطور که از اظهارات اصولگرایان و روزنامه‌های‌ حامی آنها برمی‌آید، هنوز دولت چهاردهم تشکیل نشده خط و نشان کشیدن آنها برای پزشکیان و دولتش شروع شده است.

حال باید دید پس از مراسم تحریف، مسعود پزشکیان کابینه خود را با چه ترکیبی به مجلس دوازدهم معرفی خواهد کرد و آیا این مجلس با حضور نمایندگان افراطی جبهه انقلاب با پزشکیان تعامل می‌کند یا خیر؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.