تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مرداد 1403 - 0:19
کد خبر : 128050

ارائه آخرین وضعیت پروژه سرمایه گذاری ۸ هزار میلیاردی گیل لند در کمیسیون بودجه شورای شهر رشت

ارائه آخرین وضعیت پروژه سرمایه گذاری ۸ هزار میلیاردی گیل لند در کمیسیون بودجه شورای شهر رشت
یکصد و چهلمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت سه شنبه دوم مرداد ماه 1403 به ریاست سید شمس شفیعی و با حضور مجید عزیزی، محمدحسن عاقل منش و هادی رمضانی دیگر اعضای کمیسیون در ساختمان شورا برگزار شد.

جارستان:به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت در ابتدای جلسه اظهار داشت: تاکید می کنم آقای شهردار به این موضوع توجه کنند که سه نرم افزار به صورت مستقل از هم کار می کند و در بحث کنترل پروژه، مالی و شهرسازی سه نرم افزار متفاوت فعال است و به یکدیگر متصل نیستند.

 

وی افزود: وقتی می خواهیم تفریغ بودجه و گزارش مالی داشته باشیم گزارش سازمان ها باید دستی وارد شود و استان اصفهان توسط سازمان فاوا نرم افزار جامع مالی طراحی کرده و همه موارد را در همان نرم افزار پوشش می دهد و همه موارد در همان دیده شده است و زیرسیستم های سازمان ها به همان متصل و امکان پایش دارد.

 

سید شمس شفیعی در ادامه خاطر نشان کرد: در پروژه های طرح میثاق از شهردار رشت تشکر می کنیم و این یک کار جمعی است که رضایت مردمی را در پی دارد اما انتظار داریم بازگشایی ها نیز به موازات دنبال شود و تملک ها در سال گذشته هزینه های کمتری داشتند و باید هرچه سریعتر به سرانجام برسند و برابر مصوبه شورا ملک های سرگل به سعدی امکان تهاتر نیز دارند و در این مسیر می توان با تهاتر ، تملک را انجام داد و باید بکوشیم تا دهه فجر بازگشایی مسیر سرگل به سعدی را به اتمام برسانیم.

 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا تصریح کرد: شهرداری مجموعه ای از امور است و اگر در موردی به خوبی عمل نکند، مجموعه شهرداری و شورا زیر سوال می رود و در طی سه ماه پیش رو باید سازماندهی مالی را انجام دهیم تا بتوانیم مساله وام و اوراق قرضه را نیز دنبال کنیم.

 

سید شمس شفیعی در پایان از بازگشایی مسیر لب آب به رودبارتان و اتمام عملیات آسفالت خبر داد و گفت: این مسیر از ابتدای رودبارتان به لب آب متصل می شود و آسفالت مسیر انجام شده و بازگشایی ها از اهمیت بیشتری نسبت به پل ها برخوردارند و رینگ دور شهری نیز اهمیت به مراتب بیشتری دارد.

 

مجید عزیزی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت نیز بیان داشت: با مشورت اساتید دانشگاه، معتقدم پروژه های طرح میثاق نتیجه مثبت آنچنانی نخواهد داشت و با کنارگذر می توانستیم مشکلات ترافیک را رفع کنیم اما به تصمیمات شورایی احترام می گذارم ولی معتقدم با همین هزینه راهکارهای دیگری برای رفع مشکلات ترافیکی وجود داشت تا در برخی نقاط حجم ترافیک را کم کنیم و بحث بنده پیرامون اولویت ها است.

 

وی افزود: در بحث تقاطع رودباری هیچ توجیهی وجود ندارد و تالاب عینک بعد از مدتها تعیین تکلیف شد و می توانستیم در آن نقطه درآمد پایدار ایجاد کنیم ، اما امروز تنها دغدغه ما این است که درآمد کسب کنیم و طرح میثاق را پیش ببریم و به همین علت ممکن است پول برای تالاب عینک به موقع تزریق نشده و پروژه طولانی شود.

 

عزیزی در پایان تصریح کرد: این پلها اگر بازگشایی شوند ترافیک را از نقطه ای به نقطه ای دیگر منتقل می کنند و حتی آثار منفی نیز خواهند داشت و ترافیک مسیرهای مختلف را بیشتر خواهند کرد.

 

وی افزود: متاسفانه در این استان این تسهیل و رفع موانع وجود ندارد و شهرداری و مدیریت شهری زمانی به موفقیت می رسد که سرمایه گذار را بتواند جذب کند و آقای استاندار باید در این مسائل کمک کند و اگر می خواهیم شهری آباد داشته باشیم لازمه کار این موارد است.

 

مجید عزیزی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه انتقاداتی از استاندار گیلان داشت و خاطر نشان کرد: همراهی استاندار را ندیده ایم و تا کنون یک بار آقای عباسی به شورای شهر رشت نیامده است.

 

وی تصریح کرد: تمام پروژه های بزرگ در رشت است و استاندار گیلان از پروژه های رشت که هیچ ارتباطی به دولت نداشته بازدید کرده است اما با اعضای شورا نشستی برگزار نمی کند تا از دغدغه ها مطلع و پیگیری کند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.