تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1403 - 16:55
کد خبر : 128042

5 فیلم پرفروش سینماهای گیلان

گیشه تیرماه در قبضه «تگزارس ۳»

گیشه تیرماه در قبضه «تگزارس ۳»
در طی یک ماه اخیر فیلم سینمایی «تگزاس 3» به کارگردانی مسعود اطیابی با در اختیار داشتن 336 سانس و 7 سالن موفق به ثبت فروشی معادل یک میلیارد و 199 میلیون و 895 هزار تومان شده است.

اختصاصی جارستان: فصل تابستان، یکی از فصل‌هایی است که باتوجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، اوقات فراغت بیشتری برای مردم مهیا می‌شود. سینما نیز به عنوان یکی از مراکز تفریحی و فرهنگی از جمله مقاصد مردم در این ایام است.

در این گزارش با بررسی داده‌های سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) نگاهی به میزان فروش فیلم‌های سینمایی که در سینماهای استان گیلان، در طی یک ماه اخیر- تیرماه ۱۴۰۳- در حال اکران هستند، انداخته‌ایم.

صدرنشین بودن فیلم‌های کمدی، در لیست پرفروش‌ها دیگر تبدیل به روتین گیشه شده است. در طی یک ماه اخیر فیلم سینمایی «تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی با در اختیار داشتن ۳۳۶ سانس و ۷ سالن موفق به ثبت فروشی معادل یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان شده است. این فیلم از تاریخ ۸ خرداد ماه شروع به اکران کرده است. پس از این فیلم، سینمایی «خجالت نکش ۲» به کارگردانی رضا مقصودی نیز با در اختیار داشتن ۷ سالن و ۲۱۸ سانس توانست ۶۳۲ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان بفروشد و در جایگاه دوم پرفروش‌های سینمای استان در تیرماه قرار گرفت. این فیلم از تاریخ ۱۶ خرداد شروع به اکران کرده است.

رتبه سوم این لیست متعلق به یک فیلم غیرکمدی است. فیلم «عطر آلود» ساخته هادی مقدم دوست با در اختیار داشتن تنها ۳ سالن و ۳۹ سانس فروشی معادل ۱۳۵ میلیون و ۰۶۰ هزار تومان به ثبت رسانده است. این فیلم نیز از تاریخ ۱۶ خرداد ماه بر روی پرده سینما رفته است.

«مست عشق» ساخته حسن فتحی که موفق شده بود پس از سال‌ها، رکورد بالاترین فروش در اولین روز اکران را که همواره توسط فیلم‌های کمدی شکسته می‌شد، را به نام خودش بزند، در تیر ماه با دراختیار داشتن ۶ سالن و ۸۲ سانس، توانست ۱۱۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بفروشد. این فیلم از تاریخ ۵ اردیبهشت ماه شروع به اکران کرده است.

پنجمین فیلم این لیست، فیلم «سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده است. این فیلم توانست با دراختیار داشتن ۵ سالن و ۴۹ سانس، ۱۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بفروشد. «سال گربه» از تاریخ ۲۲ فروردین اکرانش آغاز شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.