تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1403 - 18:51
کد خبر : 127870

دودستگی در پایگاه‌ رای قالیبافی‌ها؛

آرای طرفداران قالیباف به سبد رای پزشکیان واریز می‌شود؟

آرای طرفداران قالیباف به سبد رای پزشکیان واریز می‌شود؟
محمدباقر قالیباف با ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم پس از مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در جایگاه سوم قرار گرفت. اعلام میزان رای او با توجه به نظرسنجی‎های پیش از انتخابات و انتظاراتی که در تحلیل‎ها مطرح شده بود شوک بزرگی به همراه داشت و این سوال را به ذهن بسیاری از مردم و به‌ویژه حامیان او متبادر ساخت که چه بر سر پایگاه رای قالیباف آمده‎است؛

اختصاصی جارستان: محمدباقر قالیباف با ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم پس از مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در جایگاه سوم قرار گرفت. اعلام میزان رای او با توجه به نظرسنجی‎های پیش از انتخابات و انتظاراتی که در تحلیل‎ها مطرح شده بود شوک بزرگی به همراه داشت و این سوال را به ذهن بسیاری از مردم و به‌ویژه حامیان او متبادر ساخت که چه بر سر پایگاه رای قالیباف آمده‎است؛ پایگاه رایی که اگرچه با فرازونشیب فراوان روبه‌رو بود و چندان هم با کامیابی انتخاباتی روبه‌رو نبود اما حداقل در تجربه سال ۹۲ به‌عبارتی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم موقعیت بهتر از جلیلی را برای او رقم زد.

شاید بتوان دلیل صدور بیانیه سریع قالیباف‌ در حمایت از جلیلی را تلاش وی برای حضور در آینده سیاسی حلقه خودی‌ها عنوان کرد. او در بیانه‌اش اعلام کرد: «راه هنوز پایان نیافته است و علی رغم اینکه اینجانب برای شخص آقای دکتر پزشکیان احترام قائل هستم، اما به‌دلیل نگرانی از برخی اطرافیان ایشان، از همه نیروهای انقلابی و حامیان خود می‌خواهم که کمک کنند تا جریانی که مسبب بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز ماست، به عرصه قدرت بازنگردند لذا همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی به‌عنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شوند.»

حال آنکه معاون سخنگوی ستاد قالیباف بر خلاف او موضع گرفته است و عدم حمایت خود از سعید جلیلی را علنی کند. شریف زمانی در توئیتی نوشت: «به تمام حامیان دکتر قالیباف توصیه می‌کنم گول کلام وحدت ستاد جلیلی را نخورند. وحدتشان تا دم صندوق است. از روز بعد همچون سابق تهمت و تخریب را شروع خواهند کرد. اگر به پزشکیان رأی نمی‌دهید نام جلیلی را هم ننویسد و بنویسید قالیباف.»

همچنین علی‌اصغر نقوی، رییس ستاد قالیباف در گلستان، رییس ستاد اصولگرایان و اعتدالگرایان پزشکیان در استان گلستان شد. نقوی از فعالان شناخته شده سیاسی و اقتصادی استان گلستان است که عهد‌ه‌دار ریاست ستاد قالیباف در این استان است.

همچنین محسن علی‌پور، فعال رسانه‌ای طرفدار قالیباف، با بازنشر توییت محسن منصوری، رییس ستاد جلیلی که نوشته بود «در دور دوم برای پیروزی کاندید جریان انقلاب هم عهد می‌شویم» نوشت: «ما هیچ عهدی با شما نداریم. شما جریان را فدای عقده هایتان کردید و یقینا فی مابین پزشکیان و جلیلی، پزشکیان انتخابی عاقلانه‌تر و بهتر است. هم از جلیلی انقلابی‌تر است هم کشور را فدای عقده‌هایش نمی‌کند.»

تقابل این دو نامزد جریان اصولگرا در ایام انتخابات بارها مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفت. تقابل‌هایی که از حضور خود نامزدها در برنامه‌های تبلیغاتی تا بگومگوهای طرفدارانشان در فضای مجازی تا روز آخر رای‌گیری ادامه داشت. حال با این تفاسیر باید دید این شکاف در پایگاه رای قالیباف، بیشتر به نفع کدام نامزد انتخاباتی می‌شود؟ جلیلی یا پزشکیان!؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.