تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 - 16:31
کد خبر : 127769

جلیلی یا قالیباف؟

انتخاب ناممکن

انتخاب ناممکن
همزمان با شروع زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، اختلافات بین کاندیداهای اصولگرای حاضر در عرصه انتخابات نیز شدت گرفته است و هر کدام از آنان انتظار دارد تا دیگری بنفع آنها از صحنه رقابتها کناره گیری کند ولی اظهارات آنان در این مورد تاکنون مبنی بر این است که تا انتهای انتخابات در عرصه باقی خواهند ماند و کناره گیری نخواهند کرد.

اختصاصی جارستان: همزمان با شروع زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، اختلافات بین کاندیداهای اصولگرای حاضر در عرصه انتخابات نیز شدت گرفته است و هر کدام از آنان انتظار دارد تا دیگری بنفع آنها از صحنه رقابتها کناره گیری کند ولی اظهارات آنان در این مورد تاکنون مبنی بر این است که تا انتهای انتخابات در عرصه باقی خواهند ماند و کناره گیری نخواهند کرد.

 

سعید جلیلی؛ کاندیدای جبهه پایداری انتخابات ریاست جمهوری در جلسه طلاب و روحانیون درباره نگرانی در مورد تعدد کاندیدا‌های جبهه انقلاب به مانند سال ۹۲ و اینکه باید چکار کرد؟ گفت: «این بحث مهمی است که باید صحنه را شناخت؛ این مهم است که بدانیم میدان چیست. چگونه نقش آفرینی کرد؛ صحنه اقتضایش این است که چطور عمل کرد تا به نفع جبهه انقلاب باشد و فعلا در حال صحبت در این زمینه هستیم».

جلیلی در صحبتهایی دیگر با کنایه به قالیباف گفته بود که «مقام ریاست جمهوری مقام اجرا بمعنای پیمانکاری نیست و جایگاه تصمیم و تشخیص است». این صحبتهای جلیلی با واکنش شدید طرفداران قالیباف روبرو شد و آنها به عملکرد او و ‌نداشتن رزومه کافی جهت مدیریت کشور انتقاد وارد کردند.

 

آنچه اکنون واضح است، اختلافات نامزدهای اصولگرایی بیش از پیش آشکار شده اما از سوی دیگر تیم هر دو کاندیدا بشدت بدنبال اعمال فشار و رایزنی جهت انصراف یکی از کاندیداها بنفع دیگری است. قالیبافی‌ها به‌ شدت تمایل دارند که سعید جلیلی همچون انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ که به‌‌نفع سیدابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد اکنون در سال ۱۴۰۴ نیز به سود قالیباف کناره‌گیری کند.

 

جلیلی‌ها از سوی دیگر گفته‌اند که این بار نوبت قالیباف است که مانند سال ۱۳۹۶ کنار برود. زیرا او درحال حاضر ریاست قوه مقننه را داراست و جبهه انقلاب باید بنحوی عمل کند تا که سعید جلیلی پیروز انتخابات ریاست‌ جمهوری شود و دو قوه کشور در دستان جریان انقلاب قرار بگیرد.

 

با بررسی تمام شرایط بنظر می‌رسد طرفداران دو کاندیدا با توجه به اختلافات مبنایی و فکری که با طیف یکدیگر دارند و همچنین عدم وجود کاندیدایی که واجد شیخوخیت لازم باشد، بعید بنظر می‌رسد رضایت دهند نامزد مورد حمایتشان بنفع دیگری از انتخابات انصراف دهد و زمانی این تصمیم برای جریان اصولگرایی بسیار سخت و ماموریتی ناممکن خواهد بود که آن دو نام سعید جلیلی یا محمدباقر قالیباف باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.