تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 13:10
کد خبر : 127685

سریال ادامه‌دار تمسخر لهجه‌ها در صداوسیما؛

شکایت رییس هیات فوتبال گیلان از رضا درویش

شکایت رییس هیات فوتبال گیلان از رضا درویش
قربانعلی الماسخاله، رییس هیات فوتبال استان گیلان در پی اظهارات رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در 14 خرداد ماه در برنامه فوتبال برتر از او به کمیته اخلاق شکایت کرد.

اختصاصی جارستان: قربانعلی الماسخاله، رییس هیات فوتبال استان گیلان در پی اظهارات رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در ۱۴ خرداد ماه در برنامه فوتبال برتر از او به کمیته اخلاق شکایت کرد.

در مناظره‌ای که میان رضا درویش و فرشید سمیعی شکل گرفت، مدیرعامل پرسپولیس جملاتی را خطاب به طرف مقابل به زبان آورد که با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی همراه شد.

پس از آنکه سرپرست مدیرعاملی استقلال به انتقاد از نوع گفتار مدیرعامل تیم رقیب پرداخت و ادبیات او را هم در جلسات خصوصی و هم گفتگوی زنده با صداوسیما چاله میدانی لقب داد، رضا درویش نیز واکنش عجیبی به این موضوع داشت.

مدیرعامل پرسپولیس خطاب به سمیعی که متولد گیلان است، گفت: «چه رابطه‌ای با شما دارم که با شما خصوصی صحبت کنم که می‌گویید در جمع خصوص اینگونه صحبت کرده؟ مگر من جایی شما را دیده‌ام که با دیالوگ دیگر با شما صحبت کنم؟ اگر شما فرصت می‌کردید در درجه اول می‌رفتید لهجه‌تان را جراحی بکنید، بهتر بود تا فرافکنی کنید.»

درویش روز بعد در استوری که در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد از مردم کشور عذرخواهی کرد. اما این پایان کار نبود و جمله مدیرعامل سرخ‌پوش‌ها برایش گران تمام شد.

کمیته اخلاق در واکنش به این موضوع به استناد مواد ۲۳ و ۶۵ آیین نامه کمیته اخلاق، دستور موقت دایر بر منع فعالیت نامبرده در حوزه فوتبال صادر کرد و براین اساس اعلام شد که رضا درویش به مدت ۲۰ روز تا صدور رای نهایی محروم از هرگونه فعالیت فوتبالی خواهد بود.

در ادامه این داستان، باشگاه داماش گیلان نیز اعلام کرد شکایت خود را درباره اهانت رضا درویش به مردم گیلان در محاکم قضایی ثبت کرده تا از این طریق تیم گیلانی هم به کارزار اعتراض علیه مدیرعامل پرسپولیس و دفاع از زبان گیلکی ملحق شود.

همچنین سلمان زارع، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به گفته درویش، گفت: «در مجلس به راحتی از کنار چنین خبط بزرگی نگذرم. از امروز موضوع را از سوی وزیر ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال پیگیری خواهم نمود.»

 

توهین به لهجه گیلانی‌ها در صداوسیما مسبوق به سابقه است

 

این اولین بار نیست طعنه و کنایه به لهجه و گویش گیلانی‌ها در صداوسیما موجب دلخوری و عصبانیت مردم گیلان می‌شود.

رضا یزدانی، خواننده پاپ موسیقی ایران نیز درمسابقه «آوای جادویی» که از پلتفرم‌های اینترنتی پخش می‌شد، به جوان خواننده گیلانی گفت: «لهجه اش رو، با این لهجه می‌خوای خواننده بشی» رضا صادقی هم در این صحنه با یزدانی همراهی می‌کند.

به جز این مورد، نمونه‌های دیگری نیز همانند سریال «وارش» پیش آمده بود که در طی آن مردم گیلان را به اعتراض واداشت و جلوی صداوسیمای استان تحصن کردند.

حال باید دید در پی شکایت رییس هیات فوتبال گیلان از رضا درویش، تکلیف مدیرعامل پرسپولیس چه می‌شود و سریال ادامه‌دار طعنه زدن به لهجه‌ها –به خصوص گویش گیلکی- و اعتراض‌‌ها نسبت به آن به کجا می‌رسد؟

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.