تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 - 9:35
کد خبر : 127638

عبور از تنگنای معیشتی با اتکا به همستر در روزهای انتخاباتی

عبور از تنگنای معیشتی با اتکا به همستر در روزهای انتخاباتی
در روزهای اخیر مدام پیام‌هایی از بازگشت افراد فهرست تماس‌هایمان به تلگرام این پلتفرم فیلتر شده بر روی نمایشگر تلفن‌های هوشمندمان نقش می‌بندد. به نظر می‌رسد یکی از عوامل اصلی این پیام‌ها اقبال ایرانیان و جهانیان به بازی تلگرامی «همستر کامبت» است. سرگرمی که قول داده است هوادارانش را ثروتمند کند.

 

جارستان:محی الدین رجبی/ در روزهای اخیر مدام پیام‌هایی از بازگشت افراد فهرست تماس‌هایمان به تلگرام این پلتفرم فیلتر شده بر روی نمایشگر تلفن‌های هوشمندمان نقش می‌بندد. به نظر می‌رسد یکی از عوامل اصلی این پیام‌ها اقبال ایرانیان و جهانیان به بازی تلگرامی «همستر کامبت» است. سرگرمی که قول داده است هوادارانش را ثروتمند کند.

 

این بازی به سرعت هواداران بسیاری را به خود جذب کرد. حساب کاربری این بازی در شبکه اجتماعی ایکس از ماه مارس سال جاری راه‌اندازی شده و تا روز ششم ژوئن بیش از ۵.۸ میلیون دنبال‌کننده کسب کرده است. همچنین بنابر پستی که این صفحه روز چهارشنبه پنجم ژوئن (۱۶ خرداد) منتشر کرده، تعداد کاربرانش از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشته است. «همستر کامبت» هدف بعدیش را رسیدن به یک میلیارد کاربر اعلام کرده است.

 

به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل محبوبیت این بازی امکان درآمدزایی است. به ویژه باتوجه به وضعیت اقتصادی کنونی ایران، این بازی در نظر برخی از کاربران می‌تواند همچون کورسویی برای دست‌یابی به رویای یک‌شبه ثروتمند شدن جلوه کند.

ولی اصل ماجرا از همین نقطه شروع میشود؛ بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در دنیا به سوی این بازی درآمدزا روانه شده اند و این تعداد استقبال بسیار منطقی است اما وقتی به کشور خودمان نگاهی میکنیم و در کوچه خیابان به مردمان مینگریم و با صحنه ضربه زدن به صفحه گوشی میبینیم و با این همه گیری غیر طبیعی مواجه میشویم داستان عوض میشود و این سوال پیش می آید که چه میشود این همه گیری از کودکان ۷-۸-۱۰ ساله تا پیرزنان و مردان ۷۰-۸۰-۹۰ ساله رخ میدهد؟ بله درست حدس زده اید آرزوی عبور از مشکلات زندگی با تکیه بر نوازشی همستری هرچند پوچ و توخالی حتی بدون هدف و برنامه ریزی مشخص و از پیش اعلام شده ای.

روزگاری سخت بر مردمانی شریف و محترم میگذرد روزگاری که برای گذران یک زندگی متوسط باید چندین شیفت کار کرد شاید بتوان روزگاری گذراند. حال در روزهای سرنوشت ساز برای کشور که بازهم شاید به زعم مسئولان حماسه حضوری رخ دهد و با تدبیر و تکراری امید برای اینده ای بهتر رخ بنماید تمام نگاه ها و تمرکزها برروی همستری زوم گردیده که شاید تنها راه برون رفت مردمان از گرفتاری های روزمره باشد. پول باد اورده ای که حتی حاضریم ساعت ها بدون هیچ فیوچر پلن مشخصی وقت بگذاریم تا شاید بشود بجای تکیه بر وام های خانمان برانداز بانکی یا مساعده های شرکتی گره ای از زندگی روزمره مان باز شود. مردمانی از جنس پاکی که دیگر امیدی به بهبود اوضاع از مسئولان ندارند و دل به همستری با آینده ای نامعلوم دارند.

بله ما مردمانی هستیم که حتی حاضریم فردی سکان اجرایی کشور را دست بگیرد که به معنای واقعی سررشته و بانی اصلی وضع موجود است و امروز حتی راضی که نه چشم انتظار یارانه (عامل تورم) بیشترش یا مسکن مهر (قوطی های بی پایه و اساس) جدیدش هستیم. من حیث المجموع امروز دل بسته ی همستری شدیم که شاید راه گشای این روزهای تلخ و سیاه باشد و شاید در دل خیلی هایمان به یاد جمله ای بیفتیم و با کمی تغییر آرزو‌کنیم جای مردان سیاست بنشانید همستری

در پایان امیدوارم بعد از تجلی حضوری خاص و حماسه ای حضوری فراتر از انتخابات مجلس چندی قبل فردی راهگشا ریاست قوه مجریه را بر دست بگیرد تا شاید این سبک ایردراپ ها صرفا تبدیل به تفریح و راهی برای افزایش سرمایه زندگی باشد نه به عنوان عامل نجات انسان ها از منجلابی به نام زندگی

به امید روزهای بهتر که سطح زندگیمان ارتفاع بیشتری بگیرد و دلمان خوش باشد به واقعیت های پیش رو و خیالمان جمع باشد از حضور نخبگان در سطح مدیریت کشوری

و من الله التوفیق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.