تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 - 17:41
کد خبر : 127566

آغاز به کار کارگروه رفع حشو و زوائد بصری و جمع آوری متکدیان خیابانی رشت

آغاز به کار کارگروه رفع حشو و زوائد بصری و جمع آوری متکدیان خیابانی رشت
در جلسه مشترک کمیسیون‌های توسعه پایدار و فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای شهر رشت که به ریاست سیدحسین رضویان و با حضور اعضای کارگروه ' رفع حشو و زوائد بصری و جمع آوری متکدیان ' برگزار شد، به آسیب شناسی های اولیه و تعیین تکلیف کلی در رابطه با دو رویکرد مشخص این کارگروه پرداخته شد.

جارستان:  سیدحسین رضویان در این جلسه گفت: رفع حشو و زوائد بصری شهر و جمع آوری متکدیان از موضوعات مورد توجه کمیسیون توسعه پایدار بوده و در این باره امروز اولین جلسه کارگروه مربوطه برگزار گردید.

وی افزود : برای اثربخشی هرچه بیشتر اقدامی که مد نظر داریم لازم است شهرداری رشت بیش از گذشته تعامل سازنده ای با سازمان‌ها و نهادهای ذیریط داشته و از تشریک مساعی و ارائه طریق دستگاه قضا بهره مند باشد.

رضویان در ادامه و پس از بیان نظرات اعضای کارگروه گفت: در سریعترین زمان ممکن بسته رسانه ای فرهنگ سازی برای مذموم شمردن کمک مالی به متکدیان آماده و از آن با استفاده از ظرفیتهای صدا و سیمای مرکز گیلان ، فضای مجازی، رسانه های برخط و نشریات مکتوب و امکانات تبلیغی شهرداری رشت بهره برداری گردد.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار در رویکرد دیگر کارگروه که پرداخت به رفع حشو و زوائد بصری را شامل می شود گفت:شهر رشت از اغتشاش بصری رنج می برد، زوائد بی شماری چهره این شهر را مخدوش ساخته و تاکید ما اینست معاونت خدمات شهر با همراهی مناطق اقدام اصلاحی لازم را بعمل آورد.

نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نیز در بیان معضلات مرتبط با تکدی گری گفت: این مشکل اجتماعی سال‌هاست که گریبان شهر را گرفته و متاسفانه دیگر ارگان‌های مرتبط نیز همواره منفعلانه با موضوع برخورد کرده اند.

وی با ذکر آنکه پیگیری‌های مدیران شهری در طول سنوات نیز بی برنامه بوده است گفت: بنده نیز معتقدم فرهنگسازی اولین گام مهم در این راستاست و باید به شهروند و بخصوص به قشر نوجوان و بانوان آموزش داد که دلسوزی های بی‌مورد گاه سبب آسیب به کلیت شهر است حال آنکه همگی می‌دانیم جماعت متکدی در رشت عملا باند و تیم هستند و جتی اکثر متکدیان شهروند نیستند بلکه از استان‌های دیگر توسط بزهکاران حرفه ای وارد رشت می‌شوند.

وی پیشنهاد داد مدیریت شهری در کنار تعامل با دیگر دستگاه‌های مرتبط با دعوت از نیروی پلیس بعنوان بازوی پیشگیری از ظرفیت پلیس در این مهم بهره ببرد.

محمد حسن عاقل منش دیگر عضو کمیسیون نیز ضمن تایید موارد مطرح شده در رابطه با باند و دسته بودن متکدیان در سطح شهر در بحث شناسایی زوائد بصری فضاهای شهری گفت: مصداق زوائد بصری در قانون ۱۱۰ شهرداری ها توضیح داده شده است.

هادی رمضانی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی نیز در این جلسه با ذکر آنکه بارها به این نکته اشاره داشته ایم که شورای شهر فقط شورای شهرداری نیست بلکه بواسطه مردمی بودن دارای جایگاه نظارتی بر تمام ادارات خدمات رسان است گفت: لازم است آسیب شناسی های متعدد در رابطه با معضلات شهروندی شناسایی و با برنامه ریزی و دیوانسالاری شورای شهر با دستگاه‌های مرتبط مطرح و رفع و رجوع گردد.

در این جلسه مطرح شد: لازم است در هنگام فرهنگسازی به شهروندان برای بی رونق ساختن فضای کار متکدیان آموزش داده شود شهروندان حمایت‌های خود از نیازمندان را به چه شکل به بهترین وجه خیرات کرده و در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر و بیمار و ناتوان هزینه کنند.

محمدپور دبیر کمیسیون نیز در این جلسه عنوان کرد: طبق مشاهدات ما در تبریز برای ساختن شهر بدون گدا از دهه های پیشین وارد کارهای اجرایی شده اند و پس از فرهنگ سازی های تاثیر گذار، با تشکیل NGO ها توانسته اند با کمک خیرین ، نیازمندان شهر را تامین و ساماندهی کنند.

وی گفت : باید به شکل موازی در تعامل با ادارات ذیربط ، با ساخت برنامه های نمایشی و انتشار اخبار رسانه ای، در جهت فرهنگسازی های مورد نظر وارد اجرا شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.