تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 - 12:32
کد خبر : 127520

پزشکیان بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری:

برای ایجاد مشارکت پرشور وارد این صحنه از رقابت شدم

برای ایجاد مشارکت پرشور وارد این صحنه از رقابت شدم
مسعود پزشکیان گفت: برای ایجاد مشارکت پرشور وارد این صحنه از رقابت شدم.

جارستان: مسعود پزشکیان نماینده فعلی و ادوار مجلس بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت سانحه برای «شهدای خدمت» بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به مشارکت پرشور کمک کنیم، وارد صحنه رقابت شدم. آنچه ما و مجریان باید انجام دهند، حرف های جدید و راه جدید نیست؛ مشکل ما این است که آنچه سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون و برنامه است را یک طرف میگذاریم و از خودمان حرف های دیگری میزنیم.

 

پزشکیان گفت: باید برای اهداف سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تلاش کنیم. قرار بوده ایران جایگاه اول منطقه را در عرصه اقتصاد، علمی و فناوری با هویت اسلامی و انقلاب داشته باشد. سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصتهای برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، عدم فقر و تبعیض جزو بندهای سیاستهای ابلاغی رهبری بوده است. ما باید در منطقه جایگاه برتری می داشتیم و باید کاری میکردیم مردم از سلامت کامل برخوردار بوده و آموزش از عدالت برخوردار می بود.

 

داوطلب ریاست جمهوری گفت: تنظیم رابطه دولت و مردم و همچنین افزایش سهم مردم در امور کشور و ایجاد امکانات عادلانه برابر و رفع تبعیض در مناظق مختلف از جمله این موارد ابلاغی است. آیا مناطق مختلف کشور دسترسی عادلانه به منابع دارند؟

 

پزشکیان عنوان کرد: قانون برنامه باید اجرا میشده و باید ارتباط منطقی با دنیا میداشتیم. چرا این عملی نشده؟ چون یک عامل بیرونی و یک عامل درونی داریم. باید قبول کنیم کسانی که در این کشور هستند بر اساس توانایی هایشان باید جایگاه ها را به دست بگیرند نه بر اساس گروه و جناح. ما باید بدنبال کسانی برویم که علم، مهارت و تجربه دارند. ممکن است این افراد دوست ما هم نباشند ولی در جهت سیاستهای کلی باید عمل کنیم.

 

داوطلب ریاست جمهوری تصریح کرد: فرد مسئول باید این کار را انجام دهد و اگر نکند، باید پاسخگو باشد. ما باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین گروه ها، دسته ها و احزاب ایجاد کنیم. تقوا از نظر اعتقادی یعنی حرکت بدون خطا؛ این حرکت باید در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و همه عرصه ها رخ بدهد. نه اینکه برخی افراد ناتوان قدرت را بدست بگیرند و مشکلات متعدد ایجاد شود و پاسخگو هم نباشد.

 

پزشکیان بیان کرد: اگر میخواهیم مشکل کشور حل شود باید به افراد توانمند متکی شده و با وحدت و انسجام در جهت سیاستهای کلی حرکت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.