تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1403 - 20:20
کد خبر : 127471

موافقت با واگذاری ساختمان گیل بانو به موسسه ایزددوستان شمال

موافقت با واگذاری ساختمان گیل بانو به موسسه ایزددوستان شمال
در جلسه مشترک کمیسیون بهداشت محیط زیست خدمات شهری و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی به ریاست حسن کریمی کرنق با لایحه واگذاری مجدد ساختمان گیل بانو به موسسه ایزددوستان شمال موافقت شد.

جارستان:  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر رشت خانه کار آفرینی گیل بانوی رشت که به دنبال اقدامات حمایتگرانه از خانوارها و ساماندهی مشاغل در ارزیابی های ملی جزء کارآفرین های برتر کشور شناخته شده ، امروزه بعنوان پروژه الگویی کارآفرینی در سطح ملی شمرده می‌شود.

حسن کریمی کرنق رئیس جلسه با تسلیت دوباره شهادت آیت الله رئیسی و همراهان گفت: ساختمان گیل بانو که تاکنون با نظارت سازمان ساماندهی مشاغل اداره می‌شد به تازگی و طبق رایزنی ها، تحت پوشش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قرار گرفته است.

وی با ذکر آنکه این عمارت، واقع در جنب بوستان کشاورز و متعلق به شهرداری رشت است گفت: گیل بانو از سال ۹۷ با هدف کارآفرینی و ساماندهی زنان سرپرست خانوار به موسسه ایزددوستان سپرده شده است.

کریمی گفت: خرسندیم که اکنون با مدیریت قوی و اهتمام فعالان، شاهد موفقیت های چندجانبه گیل‌بانو در حوزه های مختلف کار آفرینی هستیم و هم اکنون حدود ۱۵۰ خانوار تحت سرپرستی و حمایت این مرکز بوده و با حمایت جامعه خیرین به کار و فعالیت مشغولند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه کارآفرینی گفت: عمارت گیل بانو در دوران کرونا با ایجاد خط تولید ماسک‌های استاندارد و در رویداد شهر خلاق با تهیه و عرضه انواع خوراک و شیرینی‌جات نقش موثر و درخشانی در دو بزنگاه مهم ایفا کرد و امیدواریم این حرکت‌های تاثیرگذار شهروندی در رشت تداوم یافته و اجراهای خلاقانه در دیگر مراکز اشتغالزایی، فرهنگی، اجتماعی و هنری در سطح شهر را نیز شاهد باشیم.

نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز در این جلسه با ذکر آنکه حمایت از دختران و زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار ، یک امر خطیر اجتماعی است، ضمن قدردانی از مدیریت مجموعه گیل بانو و حمایت‌های شهرداری و خیرین شهر، گفت معرفی گیل بانو بعنوان یک پروژه الگویی در سطح ملی ، یک موفقیت بزرگ برای شهر محسوب میشود.

نادر حسینی اظهار داشت: مدیریت و کمک به بالندگی بیشتر عمارت گیل بانو اکنون رسالت جدید سازمان فرهنگی ورزشی است و توقع آن است که این سازمان با نظارت بهینه در دیگر خانه های تحت پوشش خود، حلقه اتصال بین شهروندان و مدیریت شهری باشد.

مجید عزیزی، عضو کمیسیون نیز با اشاره به آنکه گاه خانه ها و مراکز تحت تملک شهرداری به شکل سلیقه ای به طرفین قرارداد واگذار میشود ، گفت لازم است در یک سازوکار جدید این اماکن به بازنگری مجدد در کاربری‌ها و واگذاری‌ها برسند تا بتوان با نظارت صحیح، بهره وری مناسب به نفع جامعه شهروندی را در این اماکن به انجام رساند.

نظامی سرپرست خانه کارآفرینی گیل بانو در توضیح عملکرد این خانه توضیح داد: فعالیت گیل بانو به شکل کاملا فول فاند و خودکفا بوده و هم اکنون با شفافیت کامل مالیاتی و بودجه ای اداره می‌شود و جامعه هدف در این خانه کار آفرینی خانوارها و زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با توضیح آنکه ساختمان گیل بانو در دوطبقه به فعالیت در تولید و عرضه صنایع غذایی ، تولیدات خانگی و صنایع دستی مشغول است گفت: دیگر حمایت های اجتماعی مانند مشاوره ، حمایت های پزشکی و تحصیلی نیز در این مرکز انجام می‌شود و هم اکنون علاوه بر بانوان سرپرست خانوار و فرزندان آنان هم تحت پوشش این مرکز قرار دارند.

نظامی با توضیح آنکه گیل‌بانو از اعتبارات داخلی خود تا کنون در مجموع بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان وام قرض الحسنه ۲ درصد به افراد تحت پوشش خود اعطا کرده گفت: این مرکز تاکنون از هیچ حمایت دولتی برخوردار نبوده و کاملا قائم به ذات است.

وی گفت: به دنبال دعوت از یکی از مقامات وزارت کار برای بازدید از گیل بانو و اخذ اعتباری مجزا برای وام های دیگر برای اعضای خانه گیل بانو هستیم.

وی تصریح کرد کلیه آموزش‌ها و حمایت ها در این خانه، رایگان است و هر عضو می‌تواند به مدت سه تا پنج سال در گیل‌بانو حیات اقتصادی مستقل و رایگان داشته باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.