تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 13:50
کد خبر : 127305

خصلت احمدی نژادیِ استاندار گیلان

مقاومت در تغییر یارانِ گرمابه وگلستان

مقاومت در تغییر یارانِ گرمابه وگلستان
اسدالله عباسی با پافشاری بر انتصابهای خود نشان داده است که حفظ منافع حلقه خود که در واقع نیروهای ستادی او از شهرستانهای شرق استان گیلان هستند برایش اولویت دارد و و در موارد این چنینی مریدِ رییس سابق خود یعنی محمود احمدی نژاد است و خصلت احمدی نژادی را در رفیق بازی که از قضا مدتی بعنوان وزیر رفاه و کار و تعاون در رکاب او بوده را سرلوحه کار خود برای مدیریت استان قرار داده است.

اختصاصی جارستان: پس از پیروزی ابراهیم رییسی در انتخابات یکسویه سال ۱۴۰۰ و روی کار آمدن اسدالله عباسی بعنوان استاندار گیلان، بسیاری از گروهها و تشکلها و ستادهای حامی رییسی در استان گیلان بنحوی جورچین سیاست را بالا و پایین می کردند تا بتوانند اسدالله عباسی را در این میدان پیرو و مطیع مناسبات خود داشته باشند و بتوانند عنان کار را از ابتدا در فضای مدیریت سیاسی واجرایی استان در دست بگیرند و در همین راستا با انواع پیامها و صدور بیانیه هایی با عناوین مختلف سعی داشتند گزینه های مد نظر خود را در پست های مدیریتی استان بگمارند. کاری که تا حدودی نیز موفق شدند و توانستند در همین راستا معاونت سیاسی، امنیتی استانداری و تعدادی از فرمانداران و بخشداران خارج از بدنه را به وزارت کشور تحمیل نمایند.

هر چند این موضوع باعث تکثر تصمیم سازی در استانداری گیلان گردید اما هیچگاه گعده های سیاسی حامی دولت در استان گیلان زورشان به حلقه اصلی عباسی در استانداری گیلان نرسید و عباسی همواره به این حلقه وفادار بود. حلقه یاران غار عباسی که از نیروهای ستادی این نماینده سابق در حوزه شرق استان بودند، غالبا پستهایی در حد و قواره خودشان در شهرستان ها داشتند و به ناگاه با حضور عباسی در عالی ترین جایگاه دولت در استان گیلان خود را در مواجهه با پستهای عالی استان دیدند و عباسی اینگونه یاران گرمابه گلستان خود را حمایت کرد تا اگر در ۸ طبقه استانداری گیلان از هر سو آماج حملات مختلف حتی از سوی معاونین خود قرار گرفت لااقل از جبهه رودسریون خیالش راحت باشد و سکان استان با خیانت از دستانش خارج نشود.

 

اما حمایت عباسی از حلقه یارانش چندان برایش بی حاشیه و هزینه نبود.

انتصاب یوسف لطفی نژاد که از قضا با وی نسبت فامیلی نزدیک دارد یکی از همان دست انتصابها بود.

لطفی نژاد که بغیر از معلمی در کلاس درس سابقه دیگر نداشت و بالاترین پست مدیریتی اش در دولت تدبیر و امید با حمایت مدیرکل وقت آموزش پرورش گیلان، رییس اداره استعدادهای درخشان شده بود اکنون با حمایت و تصمیم عباسی بعنوان سرپرست اداره کل حراست استانداری گیلان جایگزین رضا جمشیدی سه ساری از کارکنان با سابقه وزارت کشور شده بود.

اما این انتصاب لطفی نژاد که بدون هماهنگی و تاییدیه های لازم صورت گرفته بود سبب شد تا ماهها حکم مدیرکلی لطفی نژاد از وزارت کشور ابلاغ نشود و به تاخیر بیفتد و یکی از مهمترین ادارات کل استانداری با سرپرست اداره شود. سرپرستی که مورد قبول دستگاههای همکار برای هماهنگی های لازم نبود ولی مورد وثوق و اطمینان اسدالله عباسی بود.

چندین و چند ماه گذشت تا در نهایت عباسی با پیگیری ها و تلاش فراوان موفق به اخذ ابلاغ لطفی نژاد از مرکز حراست وزارت کشور شد و توانست یار غار خود را حفظ کند.

 

یکی دیگر از یاران گرمابه و گلستان عباسی را حسین محمدیان می دانند .

محمدیان که ابتدا مدتی را بعنوان سرپرست حوزه استاندار مشغول فعالیت بود و بسیاری او را بعد از محمد علی پور( گلعلی پور) تاثیرگذارترین فرد بر عباسی می دانند.

محمدیان که پیش از اینکه عباسی دولتمرد بشود بالاترین پست و مسئولیتی را که تجربه کرده بود معاونت یکی از فرمانداری شهرستانهای درجه ۳ استان بود و فعالیت در ستاد انتخاباتی عباسی در حوزه رودسر و املش از رزومه های شاخص محمدیان است.

و اینگونه حسین محمدیان با حمایت بی دریغ اسدالله عباسی ابتدا بر کرسی مدیریت حوزه استاندار تکیه زد و بعد از مدتی بعنوان سرپرست معاونت اقتصادی استانداری جایگزین محمد اسحاقی شد.

اکنون نیز حدود ۱۰ ماه از سرپرستی حسین محمدیان در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان میگذرد و شنیده ها حاکی است که ایشان نیز مورد تایید وزارت کشور برای تصدی گری پست معاونت اقتصادی نبوده و عباسی بعد از گذشت ۱۰ ماه همچنان بر حمایت و عدم تغییر محمدیان پافشاری میکند و منافع گعده خود را به منافع اقتصادی یک استان ترجیح می دهد.

 

اما ایستادگی عباسی بر روی یاران غار خود به همین دو مورد خلاصه نمیشود.

سید هاشم حسینی آغوزبنی یکی دیگر از یاران عباسی از دوران نمایندگی مجلس است که سالها در مجلس شورای اسلامی رییس دفتر عباسی و سیدکاظم دلخوش و محمد صادق حسنی بوده و عباسی او را از قوه مقننه به قوه مجریه و استانداری گیلان مامور کرده است و حکم سرپرستی مدیریت حوزه استاندار را به وی سپرده است.

 

حسینی هم سرنوشتی مانند سایر یاران عباسی داشت و از این قاعده مستثنی نبود و در دولت سرپرستان در استان گیلان، همچنان بعد از گذشت ماهها حسینی نیز سرپرست مدیریت حوزه استاندار و روابط عمومی است و گویا استعلامات وی نیز مورد تایید قرار نگرفته و عباسی محکم و استوار قصدی برای تغییر ندارد.

 

آنچه مسلم است اسدالله عباسی با پافشاری بر انتصابهای خود نشان داده است که حفظ منافع حلقه خود که در واقع نیروهای ستادی او از شهرستانهای شرق استان گیلان هستند برایش اولویت دارد و و در موارد این چنینی مریدِ رییس سابق خود یعنی محمود احمدی نژاد است و خصلت احمدی نژادی را در رفیق بازی که از قضا مدتی بعنوان وزیر رفاه و کار و تعاون در رکاب او بوده را سرلوحه کار خود برای مدیریت استان قرار داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.