تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 0:14
کد خبر : 118709

بیانیه جده؛ نام ایران و جزایر سه‌گانه آن از متن نهایی اتحادیه عرب حذف شد

بیانیه جده؛ نام ایران و جزایر سه‌گانه آن از متن نهایی اتحادیه عرب حذف شد

جارستان/ سی و دومین نشست کشورهای عضو اتحادیه عرب روز جمعه در شهر ساحلی جده عربستان در حالی به کار خود پایان داد که پس از بیش از یک دهه، اولین باری بود که همه ۲۲ کشور عضو در آن شرکت داشتند.   ◀️ بیانیه پایانی بدون هیچگونه اشاره سلبی یا ایجابی به نام ایران،

جارستان/ سی و دومین نشست کشورهای عضو اتحادیه عرب روز جمعه در شهر ساحلی جده عربستان در حالی به کار خود پایان داد که پس از بیش از یک دهه، اولین باری بود که همه ۲۲ کشور عضو در آن شرکت داشتند.

 

◀️ بیانیه پایانی بدون هیچگونه اشاره سلبی یا ایجابی به نام ایران، صرفا به موضوعاتی همچون تنش بین اسرائیل و فلسطین، درگیری در سودان، روند صلح در یمن، بی ثباتی در لیبی و وضعیت سیاسی لبنان اشاره داشت.

 

◀️ پیش‌نویس بیانیه به ادعای حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایران و همچنین برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین تهران و ریاض می‌پرداخت، اما در بیانیه پایانی، هر دو بند حذف شده است.

 

◀️ بیانیه پایانی اجلاس سران، بر «مرکزیت قضیه فلسطین» برای کشورهای عربی و به عنوان یکی از عوامل اصلی ثبات در منطقه مورد تاکید قرار داد. این سازمان تمامی اعمال و تجاوزاتی را که علیه فلسطینیان، جان، اموال و موجودیت آنها وارد شده است، محکوم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.