تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 18:46
کد خبر : 118706

مجازات‌های پیش‌بینی شده برای زنان بدون حجاب در ادارات دولتی و اَماکن غیردولتی: مراجعه‌کنندگان بدون حجاب به دستگاه‌های دولتی از دریافت خدمات اداری محروم می‌شوند

مجازات‌های پیش‌بینی شده برای زنان بدون حجاب در ادارات دولتی و اَماکن غیردولتی: مراجعه‌کنندگان بدون حجاب به دستگاه‌های دولتی از دریافت خدمات اداری محروم می‌شوند

خبرگزاری میزان نوشت:   ◀️ لایحه پیشنهادی از سوی قوه قضائیه نظارت بر وضعیت حجاب در اماکن دولتی، عمومی و غیردولتی را به عنوان یکی از نقاط ثقل تقویت فرهنگ عفاف در جامعه در نظر گرفته و به همین منظور، ساز‌وکارهای قانونی خاصی را پیش‌بینی کرده است.   ◀️ بر این اساس جرم «کشف حجاب»

خبرگزاری میزان نوشت:

 

◀️ لایحه پیشنهادی از سوی قوه قضائیه نظارت بر وضعیت حجاب در اماکن دولتی، عمومی و غیردولتی را به عنوان یکی از نقاط ثقل تقویت فرهنگ عفاف در جامعه در نظر گرفته و به همین منظور، ساز‌وکارهای قانونی خاصی را پیش‌بینی کرده است.

 

◀️ بر این اساس جرم «کشف حجاب» توسط کارمندان دستگاه های دولتی تا ۳ مرتبه از طریق سازوکارهای نظارتی دستگاه مربوطه مورد پیگیری و پیگرد قرار خواهد گرفت و متخلف در مرتبه چهارم به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

 

◀️ همچنین مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های دولتی و عمومی نیز چنانچه مرتکب جرم کشف حجاب شوند از دریافت خدمات اداری آن دستگاه محروم خواهند شد.

 

◀️ تبصره یک ماده ۳ این لایحه تصریح می کند:« رعایت حجاب برای مراجعان به دستگاه‌های مذکور الزامی است و ارائه خدمات اداری به آنان حسب مورد در دستگاه‌های مذکور منوط به رعایت مقررات این قانون خواهد بود».

 

◀️ در این لایجه جهت نظارت بر وضعیت فرهنگ عفاف و حجاب در اماکن غیردولتی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و اماکن ورزشی، تفریحی و هنری نیز تمهیداتی پیش‌بینی شده است.

 

◀️ در صورت انجام جرم کشف حجاب در این اماکن در مرتبه اول اخطار تعطیلی به آنان داده خواهد شد و در مرتبه دوم تا یک هفته و در مرتبه سوم تا ۲ هفته اماکن یا واحدهای مربوطه توسط ضابطین فراجا و یا حسب مقررات صنفی توسط مرجع ذی‌صلاح تعطیل خواهند شد.

 

◀️ در بخش دیگری از این لایحه تاکید‌شده، صاحبان و مدیران واحدهای مذکور مکلف هستند به منظور پیشگیری از جرم کشف حجاب توسط مراجعان و مشتریان خود، اقدامات لازم را از قبیل نصب تابلو و تذکر انجام دهند و چنانچه از این کار خودداری کرده و موجب تردد یا تجمع افرادی شوند که حجاب را رعایت نمی‌کنند مشمول جرایم و مجازات‌هایی که به آن ها اشاره شد خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.