تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402 - 11:00
کد خبر : 118675

اولین دوره مسابقات موت کورت ملی کیفری – جنایی برگزار شد

اولین دوره مسابقات موت کورت ملی کیفری – جنایی برگزار شد

ایسنا/گیلان به همت کانون دادبان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گیلان و با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و اندیشکده نظام مسائل کشور و موسسه مشاهیر دانش، اولین دوره مسابقات ملی “موت کورت” کیفری جنایی با محوریت پرونده قتل برگزار شد. سیده فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی

ایسنا/گیلان به همت کانون دادبان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گیلان و با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و اندیشکده نظام مسائل کشور و موسسه مشاهیر دانش، اولین دوره مسابقات ملی “موت کورت” کیفری جنایی با محوریت پرونده قتل برگزار شد.

سیده فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان امروز در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات موت کورت کیفری – جنایی در استان گیلان، اظهار کرد: آنچه که زندگی ما را رقم می زند انتخاب ها و تصمیم گیری های ماست.

وی افزود: اگر چه ممکن است بر انتخاب ها و تصمیم گیری های تعیین کننده زندگی مان احاطه کامل نداشته باشیم، اما می توانیم همواره آنها را بهبود ببخشیم.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان، علت بسیاری از تصمیم های غلط ما را غفلت در تشخیص درست انتخاب های جایگزین دانست و تصریح کرد: اگر از ما بپرسند در این دنیا به دنبال چه هستیم و چه هدفی از زندگی داریم؛ در نگاه واقع بینانه پاسخ می دهیم ما به دنیا آمده ایم که زندگی کنیم و زندگی چیزی جز همین فعالیت های روزمره نیست. در این میان، دیگری جایگاه ویژه ای در معنادهی یا معنازدایی از کارهایی که انجام می دهیم دارد؛ چراکه تمام فعالیت های ما با دیگران رقم خورده و همواره در تعامل سازنده یا مخرب با دیگران هستیم و اگر دیگرهای زندگی مان از گفتار، رفتار و افکار ما در امان باشند و ما را یاری گر خود و نه آزاردهنده بشناسند زندگی را زندگی کرده ایم.

شفیعی، با بیان اینکه کانون دادبان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان فراخوان اولین دوره موت کورت ملی کیفری – جنایی با موضوع پرونده قتل را از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی آغاز کرده است، گفت: فرصتی فراهم شده تا دانشجویان حقوق و کارآموزان وکالت و قضاوت را به تمرین عملی آنچه آموخته اند فرا بخوانیم.

وی بیان کرد: طی یک ماه گذشته شاهد تلاش ها، رایزینی ها، پیگیری ها و چالش های بیش از پیش شرکت کنندگان بودیم و اکنون به ایستگاه مسابقات حضوری رسیده ایم.

سازمان دانشجویان؛ درگاه ورود نخبگان به زیست بوم نوآوری

فاطمه فدایی، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان و دبیر دبیرخانه اولین دوره مسابقات موت کورت ملی کیفری جنایی استان نیز، اظهار کرد: دانشجویان مهم ترین افرادی هستند که در تحولات فرهنگی و اجتماعی و پیشبرد اهداف نوآورانه کشور نقش اساسی دارند.

وی تصریح کرد: ضروری است فضایی در اختیارشان دانشجویان قرار بگیرد تا بتوانند بیاموزند، توانمند شوند، توانایی هایشان را ارزیابی کنند و تجاربی ناب کسب نمایند تا برای آینده و فرصت های بزرگتر آماده نقش آفرینی شوند.

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان این سازمان را خانه دانشجویان ایران دانست و متذکر شد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از سال ۷۷ به منظور ساماندهی مطلوب و ارتقای مشارکت دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و ‌علمی فوق برنامه ای تاسیس شد و امروز به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین تشکیلات دانشجویی ذیل معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فعالیت می کند.

فدایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی را شبکه توانمندسازی دانشجویان ایران در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: سازمان دانشجویان درگاه ورود نخبگان به زیست بوم نوآوری کشور است.

وی اضافه کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با وجود بیش از سه مرکز مدرسه بازی پردازی خلاق، باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و دبیرخانه ها و کانون های متفاوت به عنوان فراگیرترین شبکه دانشجویی در ۴۲ شعبه فعالیت می کند.

دبیر دبیرخانه مسابقات موت کورت ملی گیلان رسالت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی این استان را توانمندی سازی دانشجویان با هدف تربیت نیروی انسانی جوان، مومن، انقلابی، دانا، کاردان، پرتلاش، مسئولیت پذیر و همچنین امیدوار دانست و بیان کرد: تمام این موارد با مدیریت و راهبری خود دانشجویان انجام می شود.

وی یکی از شاخص ترین برنامه های سازمان دانشجویان را مسابقات ملی مناظره دانست که سابقه ۱۱ ساله دارد و متذکر شد: در سال ۱۴۰۲ و به همت کانون دادبان سازمان دانشجویان استان گیلان تصمیم گرفتیم مسابقه ای متفاوت را در سطح ملی تحت عنوان «موت کورت» برگزار کنیم و این نشان از توانمندی و تخصص محوری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان دارد.

ثبت نام ۲۲ تیم در این دوره از مسابقات

مسعود صحرایی، دبیر اجرایی اولین دوره مسابقات موت کورت ملی کیفری جنایی گیلان نیز در ادامه، با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات براساس نیازسنجی فضای دانشجویی در رشته حقوق، اظهار کرد: جای خالی موت کورت در استان احساس می شد، زیرا برای دانشجویان حقوق فضایی وجود نداشت که به صورت عملی بتوانند خودشان را ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی در رشته حقوق به صورت آکادمیک دیده نشده است، گفت: هدف از برگزاری مسابقات موت کورت جبران این خلاء بود و لذا از شهریورماه ۱۴۰۱ دبیرخانه را راه اندازی کردیم.

دبیر اجرایی مسابقات موت کورت گیلان با اشاره به عدم ورود دانشجویان و کارآموزان وکالت و قضاوت به پرونده های جنایی، عنوان کرد: اولین دوره مسابقات موت کورت ملی گیلان را با موضوع کیفری و جنایی برگزار کردیم تا دانشجویان و کارآموزان با پرونده های جنایی بیگانه نباشند و لذا سطح علمی مسابقات را بالا بردیم و فراخوان ثبت نام تیم ها هم در فضای مجازی و هم از طریق دانشگاه ها اطلاع رسانی شد.

صحرایی با اشاره به برگزاری کارگاه لایحه نویسی برای شرکت کنندگان، یادآور شد: ۲۲ تیم شرکت کردند و از سوی ۱۷ تیم لوایح را دریافت کردیم؛ با نظر هیئت داوران پنج تیم به مرحله حضوری مسابقات راه یافتند که طی دو روز به رقابت می پردازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.