تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1395 - 18:28
کد خبر : 11867

برج ایفل تعطیل شد

برج ایفل تعطیل شد

جارستان-خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: کارکنان برج ایفل در جریان یک جنبش اجتماعی ملی علیه اصلاح قانون کار اعتصاب کردند که در نتیجه آن، این بنای تاریخی دیروز و امروز (سه شنبه و چهارشنبه) تعطیل شد. این برج تاریخی تمام طول روز گذشته به روی بازدیدکنندگان بسته بود و این روند امروز نیز ادامه می یابد.

جارستان-خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: کارکنان برج ایفل در جریان یک جنبش اجتماعی ملی علیه اصلاح قانون کار اعتصاب کردند که در نتیجه آن، این بنای تاریخی دیروز و امروز (سه شنبه و چهارشنبه) تعطیل شد.

این برج تاریخی تمام طول روز گذشته به روی بازدیدکنندگان بسته بود و این روند امروز نیز ادامه می یابد.
مسئول برج ایفل با اشاره به اعتصاب کارکنان این بنای تاریخی گفت: تعداد کارکنان این برج برای پذیرش و فراهم کردن شرایط ایمن جهت بازدید مردم کافی نیست.
بر اساس این گزارش، تصمیم گیری برای شکل گیری جنبش اجتماعی علیه اصلاح قانون کار به اتفاق آراء به تصویب اتحادیه ها رسیده است.
سال گذشته میلادی، نزدیک به هفت میلیون گردشگر (روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار گردشگر) که ۸۰ درصد آنها را خارجی ها تشکیل می دادند، از بنای تاریخی برج ایفل بازدید کردند.
به گزارش ایرنا، برج ایفل (La Tour Eiffel) سازه ای فلزی در میدان «شان دو مارس» و در کنار رود «سن» در شهر پاریس واقع شده و نام آن از نام سازنده اش «گوستاو ایفل» گرفته شده است.
این برج که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین و یکی از شناخته ‌شده ‌ترین بناها در جهان به شمار می رود.
آغاز عملیات ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ برای یک نمایشگاه جهانی به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه آغاز شد و ۳۱مارس ۱۸۸۹ پایان یافت.
۸۵۰ نفر در ساخت این بنای تاریخی فعالیت کردند و برای ساخت آن ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه و برای اتصال آنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار پیچ، مهره و میخ پرچ استفاده شده است.
برج ایفل با ارتفاع ۳۲۴ متر در زمان خود مرتفع ترین برج جهان بود و هفت هزار و ۳۰۰ تن از وزن ۱۰ هزار تنی آن، ناشی از فولاد به کار رفته در آن است.

ایرنا/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.