تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1402 - 21:12
کد خبر : 118110

یک چهره – یک روایت یوسف نوری؛ بازخوانی رزومۀ وزیر کنار رفتۀ آموزش‌و‌پرورش/ صعود به دماوند و حضور در راه‌پیمایی اربعین

یک چهره – یک روایت یوسف نوری؛ بازخوانی رزومۀ وزیر کنار رفتۀ آموزش‌و‌پرورش/ صعود به دماوند و حضور در راه‌پیمایی اربعین

یوسف نوری با این روزمه ۱۶ ماه بر جای بزرگانی چون دکتر پرویز ناتل خانلری و دکتر غلامحسین شکوهی و شهیدانی در اندازه و آوازۀ محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر نشست با استعفا یا برکناری یوسف نوری از وزارت آموزش و پرورش خالی از لطف نیست نگاهی بیندازیم به روزمه‌ای خود او ۱۶

یوسف نوری با این روزمه ۱۶ ماه بر جای بزرگانی چون دکتر پرویز ناتل خانلری و دکتر غلامحسین شکوهی و شهیدانی در اندازه و آوازۀ محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر نشست

با استعفا یا برکناری یوسف نوری از وزارت آموزش و پرورش خالی از لطف نیست نگاهی بیندازیم به روزمه‌ای خود او ۱۶ ماه پیش و در آبان ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی ارایه داد. رزومه‌ای که شاید برای سرپرستی یک ادارۀ محلی مناسب بود ولی قرار بود سکان وزارتخانه‌ای را در دست بگیرد که نزدیک به نصف قوه مجریه را با حدود ۸۰۰ منطقه، ۱۰۶ هزار مکان آموزشی و ۹۰۰ هزار نفر پرسنل در اختیار دارد و از حیث سطح تماس انسانی با کل جامعه ایران، بالاترین است.

به هر رو یوسف نوری با این روزمه ۱۶ ماه بر جای بزرگانی چون دکتر پرویز ناتل خانلری و دکتر غلامحسین شکوهی و شهیدانی در اندازه و آوازۀ محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر نشست و حالا او که ۷ آذر ۱۴۰۰ با کلی ادعا آمد ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ بی سر و صدا رفت و اگر راست باشد در هفتۀ پایانی اسفند که بحث بر سر پرداخت های فرهنگیان بالا گرفته بود او در کربلا بوده می توان دریافت که چرا در رزومۀ خود به توفیق شرکت در راه پیمایی اربعین اشاره کرده بود.

١. مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی تهران ۱۳۹۹ تا کنون
٢. نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در دولت و مجلس شورای اسلامی ۱۳۹۸-۱۳۹۹

٣. معاون اجرایی معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی ۱۳۹۷-۱۳۹۹

۴. مدیر تأمین مالی گروه پتروشیمی‌های خط اتیلن مرکز و عضو هیات مدیره پتروشیمی جهرم ۱۳۹۴ – ۱۳۹۷
زمان مسؤولیت رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام (۱۳۸۴ و ۱۳۸۵) و بهبود رتبه استان

۸. تدوین فرم‌ها و کتابچه ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی و صفی در در زمان مسؤولیت رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام (۱۳۸۴ و ۱۳۸۵). از آن زمان تاکنون وزارت آموزش و پرورش از این الگو برای کل کشور استفاده می‌کند.

۹. رتبه اول سرپرستی‌های مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای قطر و بحرین بین سرپرستی‌های خارج از کشور (۱۳۸۰)، در آن زمان مسؤلیت پرورشی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای قطر و بحرین را داشتم.

۱۰. ساخت نماز خانه‌های بزرگ با معماری اسلامی ایرانی برای دبیرستان‌های شهر ایلام در زمان مسؤلیت معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان ایلام (۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴)، با جذب کمک‌های خیرین عزیز (اینجانب همزمان دبیر ستاد اقامه نماز استان بودم).

۱۱. احراز رتبه برتر بسیج دانش آموزی کشور در سال ۱۳۷۲ و تقدیر توسط فرماند بسیج مستضعفین کشور. زمان مسؤلیت معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان ایلام

۱۲. افزایش حدود ۶ برابری کمک‌های خیرین به دانشگاه علو پزشکی شهید بهشتی، به ویژه کرونا دز زمان مسؤلیت خیرین دانشگاه ( ۱۳۹۹)، در حالی که میانگین رشد کشور حدود دو برابر می‌باشد.

۱. استفاده از جوانان در مسئولیت‌های کلیدی (میانگین سن مدیران کارکنان آخرین مسؤولت اینجانب در آموزش و پرورش کمتر از ۳۰ سال بود).

۲. آشنایی با اقتصاد آموزش و پرورش (کارشناس اقتصاد آموزش و پرورش و اقتصاد خیریه (برنامه دست در دست و طبیب) در برنامه‌های زنده سیما

٣. آشنایی با برنامه درسی

۴. آشنایی با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش

۵. آشنایی و تدریس هنرهای خوشنویسی و نقاشی در مراکز عالی، آشنائی با مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
۶. آشنایی با کشورهای عربی و اسلامی

۷. تربیت بدنی: کسب رتبه دوم مسابقات آمادگی جسمانی مقیمین در کشور قطر (۱۹۹۹)، عضو تیم‌های والیبال معلمین، مسؤول تیم کوهنوردی (سال گذشته صعود به قله دماوند و توفیق حضور در راهپیمایی اربعین سال جاری)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.