تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 - 11:47
کد خبر : 11207

ثبت ۱۴ اختراع پژوهشگران علوم پزشکی گیلان تایید شد

ثبت ۱۴ اختراع پژوهشگران علوم پزشکی گیلان تایید شد

جارستان-معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۱۴ اختراع در حوزه علوم پزشکی توسط پژوهشگران علوم پزشکی گیلان در اداره ثبت اختراعات کشور تایید شد گفت: بیماری‌های غیرواگیر از مهم‌ترین اولویت‌های پژوهشی استان گیلان به شمار می‌رود. شادمان نعمتی  به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری اظهار داشت: تاکنون ۱۴ اختراع

جارستان-معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۱۴ اختراع در حوزه علوم پزشکی توسط پژوهشگران علوم پزشکی گیلان در اداره ثبت اختراعات کشور تایید شد گفت: بیماری‌های غیرواگیر از مهم‌ترین اولویت‌های پژوهشی استان گیلان به شمار می‌رود.

شادمان نعمتی  به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری اظهار داشت: تاکنون ۱۴ اختراع در حوزه علوم پزشکی توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اداره ثبت اختراعات کشور تایید شده و گواهی مالکیت دریافت کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: ۳ اختراع جدید در حوزه علوم پزشکی در مراحل نهایی اخذ تاییدیه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۲ اختراع پژوهشگران گیلانی در سال ۹۴ در جشنواره اختراعات ژنو افتخارآفرین شدند اعلام کرد: دو اختراع حوزه علوم پزشکی آبان ماه ۹۵ در جشنواره اختراعات نورنبرگ موفق به اخذ مدال بین المللی شدند.

نعمتی با بیان اینکه تحریری و همکاران ایشان با سه اختراع و مهدی جعفری با یک اختراع از مخترعان علوم پزشکی گیلان هستند افزود: هر ۴ اختراع در حیطه تجهیزات پزشکی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: دو اختراع  محققان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حمایت صندوق پژوهشگران و فناوران کشور در مرحله اخذ گواهی بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه ۸ مجله دارای مجوز از کمیسیون نشریات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان در حال انتشار است گفت: ۳۱ مرکز تحقیقاتی تخصصی دولتی و یک مرکز تحقیقات خصوصی در حوزه علوم پزشکی در گیلان مشغول فعالیت هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۱۵ پژوهشگر با ایندکس‌های بالای پژوهش در علوم پزشکی گیلان داریم افزود: اینان جزو پژوهشگران شاخص دانشگاه و کشور در حوزه علوم پزشکی و از افتخارات گیلان محسوب می‌شوند.

نعمتی گفت: نخستین شرکت دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اسفند ۹۴ از معاونت علمی ریاست جمهوری مجوز رسمی دریافت کرد و با توجه به برنامه راهبردی دانشگاه، ثبت شرکت‌های دانش بنیان سرعت یافته و انتظار می‌رود در پایان سال ۹۶ به ۱۵ شرکت افزایش یابد.

نعمتی با اشاره به توسعه و تجهیز مراکز تحقیقاتی و ایجاد و توسعه ارتباط با صنعت از طریق پژوهش‌های کاربردی و ایجاد زمینه‌های تولیدات مبتنی بر تحقیق و توسعه کارآفرینی و حمایت از مخترعان، تشکیل مرکز رشد و ثبت شرکت‌های دانش بنیان را از جمله گام‌های اساسی در حوزه پژوهش و سلامت برشمرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه اولویت‌های پژوهشی استان گیلان در حوزه سلامت طراحی شده است خاطرنشان کرد: بیماری‌های غیرواگیر از مهم‌ترین اولویت‌های پژوهشی استان گیلان به‌شمار می‌رود.

وی گفت: عوامل اجتماعی موثر بر سلامت(SDH) و نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی و سوانح و حوادث و بهداشت محیط و محیط زیست و سلامت و طب سالمندی و طب سنتی و تغذیه و امنیت غذایی و مراقبت‌های دهان و دندان و سلامت مادر و کودک و اخلاق حرفه‌ای در علوم پزشکی از دیگر اولویت‌های پژوهشی گیلان محسوب می‌شود.

هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گیلان، ۱۴ لغایت ۱۶ آذرماه با مشارکت سازمان‌ها و ادارات استان گیلان، در سالن ورزشی آتش نشانی رشت در حال برگزاری است.

تسنیم در رشت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.