تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1395 - 10:32
کد خبر : 11097

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده

جارستان-سخنگوی دولت از پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان تا پایان آذر امسال خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پیش بینی ما این است که نرخ تورم بین ۷ تا ۸ درصد باشد، حقوق همه شاغلان و بازنشستگان در سال آینده حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت. محمدباقر نوبخت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه

جارستان-سخنگوی دولت از پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان تا پایان آذر امسال خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پیش بینی ما این است که نرخ تورم بین ۷ تا ۸ درصد باشد، حقوق همه شاغلان و بازنشستگان در سال آینده حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.
محمدباقر نوبخت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه بودجه سال آینده، پیش بینی منابع و مصارف است، اظهارداشت: پیش بینی می کنیم دولت و شرکت های دولتی در سال آینده ۱۰۸۵ هزار میلیارد تومان درآمد، کسب و هزینه کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه بر اساس قانون، متعهدیم حقوق های شاغلان و بازنشستگان را متناسب با تورم افزایش دهیم، افزود: این کار از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم به صورت مستمر انجام شده است همان طور که پارسال حدود ۱۲ درصد افزایش دادیم.

افزایش ۱۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان
نوبخت ادامه داد: با توجه به اینکه پیش بینی ما این است که نرخ تورم بین ۷ تا ۸ درصد باشد، حقوق همه شاغلان و بازنشستگان در سال آینده حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه دریافتی های شاغلان و بازنشستگان عادلانه نیست و نامتوازن است، تاکید کرد: باید همت کنیم این موضوع برطرف شود به همین علت در صفحه ۱۶۵ برنامه ششم توسعه توضیح دادیم که در تلاشیم این نابرابری میان بازنشستگان را یکسان کنیم.
نوبخت گفت: به همین منظور در بودجه سال آینده هم ردیف ویژه ای به مبلغ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم تا بتوانیم نسبت به برابری حقوق بازنشستگان و شاغلان و ایجاد عدالت اقدام کنیم.
وی ادامه داد: امسال حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان به کارکنان دولت حقوق می پردازیم که این رقم در سال بعد ۱۰ درصد یعنی حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ردیف بودجه دیگری داریم که بر اساس آن دولت در سال آینده ۴۰ هزار میلیارد تومان به صندوق های بازنشستگی کمک خواهد کرد، گفت: امکان و ظرفیت قانونی سازمان برنامه بودجه اجازه می دهد تا ۱۰ درصد به این رقم اضافه کنیم.
نوبخت افزود: پارسال پاداش بازنشستگی سال ۹۳ را پرداخت کردیم و پاداش سال های ۹۴ و ۹۵ باقی مانده است که هر کدام حدود هزار میلیارد تومان است.

برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: به هیچ وجه برنامه ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین برای سال آینده نداریم.
سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برای سال آینده به هیچ وجه برنامه ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین نداریم، افزود: معمولا پس از تصویب لایحه بودجه توسط مجلس شورای اسلامی در این باره تصمیم خواهیم گرفت.

خبر خوش برای فرهنگیان
وی گفت: پاداش بازنشستگی فرهنگیان تا پایان آذر امسال پرداخت خواهد شد.
نوبخت افزود: نرخ معافیت مالیاتی برای سال آینده برای درآمد حدود ۱۵ میلیون تومان در سال است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان باید بابت خرید تضمینی گندم پول می دادیم به همین علت ابتدا آن را انجام دادیم.
نوبخت افزود: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده برای هر کیلو ۱۳۰۰ تومان تعیین شده است که حدود ۳۰ تومان بیش از نرخ امسال است.

۳۹۷ نفر بالای ۲۰ میلیون تومان حقوق گرفتند
نوبخت در ادامه سخنان خود در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه حقوق ۹۳ هزار و ۴۷۰ نفر از مدیران را بررسی کردیم، افزود: از این تعداد حدود ۴ دهم درصد یعنی حدود ۳۹۷ نفر، بیش از ۲۰ میلیون تا ۶۰ میلیون تومان دریافت کردند.
وی ادامه داد: جمع حقوق همه آن ها چه کسانی که قانونی و چه کسانی که غیر قانونی دریافت کردند ۲۳ میلیارد تومان است.

یارانه هیچ نیازمندی قطع نمی‌شود
سخنگوی دولت درباره یارانه ها هم گفت: مصوبه ای را از مجلس شورای اسلامی درخواست و اخذ کردیم تا به دولت اجازه دهد تا سقف ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت ها یا از محل بودجه عمومی تامین مالی کند و آن را برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی به جامعه هدف در جهت حمایت از اقشار کم درآمد و برای تولید اشتغال هزینه کند.
نوبخت ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدل هایی را طراحی کرده است تا مطمئن شویم یارانه هیچ نیازمندی قطع نشود.
وی افزود: اجازه داریم از ردیف متفرقه برای پرداخت یارانه ها به مقدار مورد نیازمان استفاده کنیم.
نوبخت با اشاره به اینکه قانون تکلیف کرده است که یارانه غیر نیازمندان را قطع کنیم، گفت: در یک مرحله، یارانه حدود ۳ تا ۴ میلیون نفر حذف شد اما یارانه تعدادی از آنان را دوباره برقرار کردیم.

بیشتر از ۲ و نیم میلیون بشکه نفت صادر نمی‌کنیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه میزان تولید نفت کشورمان از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسیده است، گفت: می خواهیم از محل فروش نفت، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان منابع بدست آوریم .
نوبخت افزود: البته نمی خواهیم بیشتر از ۲ و نیم میلیون بشکه نفت صادر کنیم.
وی با اشاره به اینکه با دیپلماسی قوی نفتی هم از نظر قیمت و هم از نظر میزان تولید، موفقیت کسب کردیم، گفت: سال آینده می توانیم نفت را بشکه ای ۵۰ تا ۵۵ دلار بفروشیم.

حاضر نیستیم قیمت دلار را افزایش دهیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه قیمت دلار در لایحه بودجه سال آینده با ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به امسال، حداکثر ۳۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است، افزود: سیاست دولت افزایش قیمت دلار نیست.
نوبخت گفت: در سخت ترین شرایط حاضر شدیم با پرداخت حدود ۲۲ درصد سود از بازار پول و بازار سرمایه، پول تامین کنیم اما حاضر نیستیم قیمت دلار را افزایش دهیم.
سخنگوی دولت تاکید کرد: افزایش قیمت دلار برای ما قابل قبول نیست و رئیس جمهور بر مدیریت بازار شناور دلار تاکید کرد.
وی افزود: قیمت فعلی دلار در بازار، برای دولت معقول نیست بنابراین از همه ابزارهای خود برای کنترل آن استفاده خواهیم کرد.

فارس/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.