تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 - 17:10
کد خبر : 109411

۴۳ درصد از پست های حوزه جوانان در ادارت کشور خالی است

۴۳ درصد از پست های حوزه جوانان در ادارت کشور خالی است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به پست های سازمانی مربوط به حوزه جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: از ۸۲۰ پست حوزه جوانان در ادارات کشور، ۴۳ درصد آن خالی است و از سوی دیگر، تعداد زیادی از پستهای جوانان در جاهای دیگر مشغول بکار هستند. وحید یامین‌پور روز سه‌شنبه در نشست

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به پست های سازمانی مربوط به حوزه جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: از ۸۲۰ پست حوزه جوانان در ادارات کشور، ۴۳ درصد آن خالی است و از سوی دیگر، تعداد زیادی از پستهای جوانان در جاهای دیگر مشغول بکار هستند.

وحید یامین‌پور روز سه‌شنبه در نشست روسای گروه و کارشناسان حوزه مشارکتهای اجتماعی ورزش و جوانان سراسر کشور که در رشت برگزار شد، اظهار داشت: کنش‌گری سازمانهای مردم نهاد نباید معطوف به قدرت و مسایل سیاسی شود چون در نهایت این امر منجربه فساد خواهد شد.

وی افزود: البته مسئله اهمیت مشارکتهای جوانان در مسایل اجتماعی ، مسئله ای غیرقابل انکار است و الگوی فعالیتهای جوانان نیز در مسائل انقلاب در جهان، معیار است و ما نیز برای ارتقای فعالیتهای جوانان هدف گذاری کردیم و هنر ما جلب مشارکتهای اجتماعی جوانان است.

وی گفت: اکنون ۱۰۰ هزار تشکل مردمی در کشور داریم و از این تعداد چهار هزار سمن مربوط به حوزه جوانان است که تحت مجوز وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش ادامه داد: برای ارتقای جایگاه جوانان در وزارت ورزش نیز در دیدار با رییس جمهوری ، تصمیم به احیای دبیرخانه حوزه جوانان در نهاد ریاست جمهوری بود چون احیای سازمان ملی جوانان ملزم به تصمیم گیری در مجلس و مشمول زمان بود.

یامین‌پور خاطرنشان کرد: ما حامی فعالیتهای سمن ها هستیم و برای ارتقای جوانان ، هدف‌گذاری کرده ایم و هنر ما نیز جلب مشارکتهای اجتماعی جوانان است و از سوی دیگر ، سمن های موفق، سمن هایی هستند که به شکل شرکتی مشغول به کار هستند و به مرحله درآمدزایی و استخدام نیرو رسیدند و از مرحله فعالیتهای داوطلبانه عام المنفعه خارج شده اند.

حل مشکلات جوانان در هیاهوی ورزش به حاشیه نرود

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه این نشست به اهمیت فعالیت جوانان در این اداره اشاره و اظهار کرد: در هیاهوی ورزش، نباید حل مشکلات جوانان به حاشیه برود و باید برای این بخش نیز اهمیت ویژه‌ای قایل شویم.

جهانبخش آرمان افزود: با وجود اینکه جوانان در حوزه های مختلف فرهنگی ، هنری ، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و سایر حوزه ها نقش آفرینی و افتخارافرینی می کنند، باید به مشکلات آنان توجه و این مشکلات به حداقل کاهش یابد.

وی ادامه داد: ما نیز در گیلان همانند وزارت ورزش و جوانان ، مترصد کاهش معضلات و مشکلات امور جوانان هستیم که بی‌شک برای برطرف کردن معضلات جوانان، فقط اداره ورزش کارایی ندارد و باید همه نهادها و ارگانها در این بخش سهم و مشارکت داشته باشند.

در نشست روسای گروه و کارشناسان حوزه مشارکتهای اجتماعی ورزش و جوانان سراسر کشور، علاوه برحضور وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان، مسئولان امور جوانان استانهای مختلف کشور نیز حضور داشتند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.