تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 13:23
کد خبر : 108005

توقف یک هفته‌ای دفن زباله در سروان رشت

توقف یک هفته‌ای دفن زباله در سروان رشت

تازه‌ترین گزارش نشان می دهد که با مخالفت و نارضایتی اهالی سراوان رشت، ارسال و دفن زباله در این سایت که چندین دهه فعال است طی یک هفته اخیر متوقف شد. به گزارش ایرنا به نقل از اهالی و مسئولان محلی، طی یک هفته اخیر به دلیل نارضایتی مردم و ساکنین بومی منطقه سراوان رشت

تازه‌ترین گزارش نشان می دهد که با مخالفت و نارضایتی اهالی سراوان رشت، ارسال و دفن زباله در این سایت که چندین دهه فعال است طی یک هفته اخیر متوقف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اهالی و مسئولان محلی، طی یک هفته اخیر به دلیل نارضایتی مردم و ساکنین بومی منطقه سراوان رشت که در چندین دهه اخیر میزبان اصلی زباله سراسر استان گیلان به خصوص شهرستان رشت بودند، هیچگونه زباله‌ای به این منطقه ارسال نمی‌شود.

جمعی از اهالی سراوان رشت طی روزهای اخیر در اعتراض به وضعیت نامناسب محل دفن زباله از یکشنبه گذشته، ورود خوردروهای حمل زباله به این منطقه جلوگیری کرده و خواستار تعیین تکلیف و رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

مردم منطقه سراوان رشت در گفتو گوب اخبرنگار ایرنا اظهار داشتند: مسئولان مربوطه برای رفع مشکل در محل دفن زباله در سراوان رشت از سالهای گذشته هر بار وعده هایی داده اند اما تاکنون محقق نشده‌است و صبر مردم و ساکنان منطقه تمام شده دیگر اجازه دفن زباله در این منطقه را نمی‌دهیم.

اهالی و ساکنان منطقه همچنین از بوی تعفن و غیر قابل تنفس، بیماریهای مسری و همچنین سرریز شیرابه‌های سمی به مناطق مسکونی خود گلایه کرده و خواستار حل دائمی این مشکل خارج از وعده های تحقق ناپذیر شدند.

محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت کوهستانی از زباله به ارتفاع ۹۲ متر است که طبق آخرین براوردهای رسمی و غیر رسمی یک میلیون تن زباله از گذشته انباشته است و روزانه نیز نزدیک یکهزار تن زباله وارد این منطقه می‌شود، دهیار سراوان رشت امروز دوشنبه با بیان اینکه از یکشنبه هفته گذشته محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت با اعتراض مردمی بسته شده‌است، گفت: مردم اجازه ورود خوردوهای حمل زباله در این منطقه را نمی‌دهند.

مجید صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعتراضات مردمی طی سالهای اخیر اظهارداشت: در آخرین اعتراض مردم منطقه سراوان رشت در سال ۹۸ در صورتجلسه‌ای قرار بود که تا پایان سال ۱۴۰۱ محل دفن زباله سراوان رشت ساماندهی، بهسازی و پوشیده و درختکاری شود.

وی در ادامه افزود: قرار بود مردم، اعضای شورا و دهیار سراوان مرحله به مرحله موارد یاد شده برای رفع مشکل را مشاهده و نظارت کنند اما تاکنون وعده های داده شده محقق نشد.

دهیار سراوان خلف وعده مسئولان و عدم تحقق وعده‌های مسئولان سابق را علت اصلی عتراض مردم عنوان کرد و گفت: این مهم بار دیگر اعتراض مردم در منطقه سراوان رشت و بستن راه بر روی خودروهای حمل زباله را موجب شده‌است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.