تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 18:42
کد خبر : 107217

پیروزی دوسر بُرد شهرداری آستارا و تساوی ملوان به تجربه کم بازیکنان

پیروزی دوسر بُرد شهرداری آستارا و تساوی ملوان به تجربه کم بازیکنان

جارستان:در آغاز دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور تیم شهرداری آستارا به یک پیروزی دست یافت و ملوان نیز در وقت‌های تلف شده پیروزی را از دست داد و به نتیجه مساوی رضایت داد.  هفته اول از دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، برگزار شد که در جریان این رقابتها،

جارستان:در آغاز دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور تیم شهرداری آستارا به یک پیروزی دست یافت و ملوان نیز در وقت‌های تلف شده پیروزی را از دست داد و به نتیجه مساوی رضایت داد.

 هفته اول از دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، برگزار شد که در جریان این رقابتها، تیم شهرداری آستارا برابر تیم مدعی خیبر خرم‌آباد به برتری رسید و ملوان نیز در یک بازی خارج از خانه مقابل آرمان گهر سیرجان به نتیجه مساوی دست یافت.

با توجه به نتایج کسب شده در هفته اول نیم فصل دوم این رقابتها، تیم شهرداری آستارا با پیروزی این مسابقات را آغاز کرد تا روند رو به رشد خود را ادامه دهد و تیم ملوان نیز گرچه به نتیجه مساوی دست یافت اما همچان در صدر جدول این مسابقات قرار دارد.

پیروزی شهرداری آستارا به سود ملوان 

تیم فوتبال شهرداری آستارا که در هفته پایانی دور رفت این رقابتها نیز موفق به کسب پیروزی شده بود، در هفته اول از دور برگشت این مسابقات نیز برابر خیبر خرم‌آباد به برتری رسید که این پیروزی به سود ملوان نیز بود چون یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر در این بازی متحمل شکست شد تا فاصله ملوان با این رقیبش بیشتر شود.

با توجه به اینکه خیبر خرم آباد با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به ملوان در رتبه دوم جدول رده بندی قرار داشت، به تفکر پیروزی در این بازی خارج از خانه برابر شهرداری آستارا قرار گرفت  تا فاصله خود را با صدرنشین کاهش دهد.

اما تیم فوتبال شهرداری آستارا در بازی برابر خیبر بسیار پرتوان ظاهر شد و این حریفش را مغلوب کرد تا طرفداران ملوان نیز از این پیروزی نماینده گیلان، شادمان و خوشحال باشند و از سوی دیگر فاصله ملوان با خیبر افزایش یابد.

این در حالی است که شهرداری آستارا در چند هفته اخیر رقابتهای لیگ دسته اول نتایج بهتری را نسبت به اول فصل کسب کرده و در ابتدای دور برگشت نیز توانست تیم قدرتمند خیبر را با یک گل مغلوب کند تا گام حکمی در همین ابتدای دور برگشت بردارد.

پایان رافت سرمربی بومی این تیم که در میانه نیم فصل اول جانشین فرشاد پیوس شد، هم اینک شناخت بهتر و بیشتری نسبت به تیم خود پیدا کرده و به یک ترکیب ثابت و ایده آل دست یافته که این امر می تواند نقطه قوت شهرداری آستارا در ادامه دور برگشت مسابقات قلمداد شود.

از سوی دیگر با قرار گرفتن رافت بر روی نیمکت سرمربیگری شهرداری آستارا، توان دوندگی و جنگندگی بازیکنان این تیم افزایش خوبی نسبت به اول فصل پیدا کرده که این نیز یکی دیگر از نقاط مثبت و تاثیرگذار نتاج خوب شهرداری آستارا در چند هفته اخیر است.

به هرحال این نماینده گیلان در اولین دیدار دور برگشت که یکی از مشکل‌ترین بازیهای این تیم در نیم فصل دوم بشمار می‌رفت را با پیروزی پشت‌سر گذاشت تا طرفداران این تیم امیدوارانه بازهای شهرداری آستارا در را دور برگشت این رقابتها دنبال کنند.

پیروزی دوسر بُرد شهرداری آستارا و تساوی ملوان به تجربه کم بازیکنان

قدرت نمایی شهرداری آستارا برابر مدعی قهرمانی

سیدامیر فرحسینی از کارشناسان فوتبال گیلان نیز در خصوص آغاز دور برگشت و دیدارهای نمایندگان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دور برگشت امتیازگیری سخت‌تر است چون تیمها از هم شناخت بیشتری دارند و با نقاط قوت و ضعف هم نیز آشنا هستند.

این کارشناس افزود: تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در هفته اول این مسابقات با برتری برابر خیبر خرم‌آباد شروع خوبی داشت و به یک پیروزی ارزشمند دست یافت چون تیم خیبر خرم‌آباد که یکی از مدعیان کسب مقام قهرمانی لیگ فصل جاری است، تیمی پرمهره با امکانات بسیار مناسبی است.

وی که به مدت ۱۹ سال به عنوان مربی و مدیر در تیمهای پایه سپیدرود رشت فعالیت داشت، ادامه داد: این پیروزی یک بر صفر برابر تیم پرامکانات خیبر خرم آباد نیز نتیجه بسیار خوبی است که می‌تواند روحیه بازیکنان شهرداری آستارا را افزایش دهد.

حسینی  بیان کرد: البته آنچه که مسلم است تیم شهرداری آستارا با توجه به پتانسیلی که دارد اگر در بازیهای خانگی خود به برتری برسد، در نهایت می‌تواند در میانه جدول رده‌بندی و حتی نیمه اول جدول قرار گیرد که با توجه به شرایط موجود، این جایگاه مناسبی می‌تواند برای نماینده گیلان باشد.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به نتایج درخشان دور رفت فصل گذشته شهرداری آستارا، توقع از این تیم بالا رفته و این در حالی است که این تیم فصل گذشته به لیگ دسته اول راه یافت و اگر بتواند در فصل جاری در نیمه اول جدول رده بندی قرار گیرد، کار بزرگی را انجام داده است.

فرحسینی به کادرفنی شهرداری آستارا نیز اشاره و  اظهار کرد: پایان رافت مربی خوبی است و هواداران شهرداری بندرآستارا نیز این مربی را قبول دارند که این امر یکی از نکات مثبت تیم شهرداری آستارا است و با توجه به پیروزی ارزشمند این تیم برابر خیبر خرم‌آباد، به طور حتم طرفداران از عملکرد کادرفنی خود راضی هستند.

جوانی ملوان ، پیروزی را از این تیم گرفت

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده گیلان در رقابتهای لیگ دسته اول کشور، در هفته اول از دور برگشت در سیرجان رو در روی تیم آرمان گهر قرار گرقت که در نهایت برابر این حریفش به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت تا یک امتیاز را از این بازی سخت خارج از خانه کسب کند.

ملوانان که دور رفت را بسیار پرتوان پشت سرگذاشته و با نتایج قابل قبول عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کردند، در این دیدار نیز به نتیجه مساوی رسیدند تا دست خالی به شهر خود باز نگردند.

البته این نماینده گیلان فاصله چندانی با پیروزی در این بازی خارج از خانه نداشت و با توجه به اینکه در دقیقه ۷۳ یک گل زیبا به ثمر رساند، در دقایق تلف شده این بازی، گل مساوی را دریافت کرد تا سهم این تیم از این دیدار، یک امتیاز باشد.

یکی از نقاط قوت تیم ملوان در این دیدار، انسجام خوب خطوط مختلف این تیم بود که این امر در دور رفت باعث شد تا ملوانان نتایج ارزشمندی را کسب کنند و در پایان نیز با اختلاف ۶ امتیاز نسبت به سایر مدعیان ، در صدر جدول قرار گیرند.

پیروزی دوسر بُرد شهرداری آستارا و تساوی ملوان به تجربه کم بازیکنان

ملوانان در دیدار برابر آرمان گهر نیز چنین شرایطی داشتند و با تلاش و دوندگی خوب بازیکنانش توانست بازی را تا وقتهای تلف شده با پیروزی دنبال کنند اما در ثانیه‌های پایانی دروازه این تیم گشوده شد که به طور حتم کادرفنی ملوان در این خصوص نیز باید چاره‌ای بیندیشد تا ملوانان در وقتهای تلف شده نیز بازی را به خوبی کنترل و هدایت کنند.

بازیکنان جوان ملوان باتجربه‌تر عمل کنند

فرحسینی به بازی ملوان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ملوان رفته رفته اعتماد به نفس خوبی را پیدا کرد و هم اینک در صدر جدول لیگ قرار دارد اما این نماینده گیلان، تیم جوانی است و گاهی از اوقات، بازیکنان جوان این تیم تجربه کافی را ندارند.

این کارشناس فوتبال گیلان افزود: ملوان نسبت به سایر تیمها جوانتر است و همین امر باعث شد که این تیم در وقت‌های تلف شده بازی مقابل آرمان گوهر سیرجان گل لحظه آخری را دریافت کند تا پیروزی ملوانان به تساوی تبدیل شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل کادرفنی باید تجربه بازیکنان خود را افزایش دهند تا تجربه تیمی ملوان ارتقا یابد و از سوی دیگر بازیکنان جوان ملوان باید به این امر واقف باشند که سوت داور پایان بازی را اعلام می‌کند و تا قبل از سوت داور بازی ادامه دارد.

به گفته او، البته این طبیعت فوتبال است که در دقایق پایانی، گل رد و بدل شود و همانطور که تیم ملوان در چند دیدار در وقت های پایانی به گل رسید، برابر آرمان گهر نیز در وقتهای تلف شده، گل دریافت کرد اما باید تجربه بازیکنان جوان ملوان افزایش یابد.

فرحسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: به هرحال هم اینک وضعیت ملوان مناسب است و اگر این تیم بتواند در بازهای خانگی خود پیروز شود و در بازی‌های خارج از خانه نیز متحمل شکست نشود، کسب مقام قهرمانی و صعود به لیگ برتر دور از دسترس نیست و با توجه به شرایط کنونی، امیدوار به کسب مقام قهرمانی و صعود به لیگ برتر توسط تیم ملوان هستیم.

به هرحال تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با این تساوی خارج از خانه به روند صدرنشینی خود در لیگ دسته اول ادامه داد اما با توجه به پیروزی تیم مس کرمان ، فاصله ۶ امتیازی این تیم با ملوان کاهش و به عدد چهار رسید که با این وجود، ملوان برای قهرمانی و صعود به لیگ برتر باید این فاصله خود را حفظ و حتی افزایش دهد تا در هفته‌های پایانی با دغدغه کمتری در بازی ها حضور یابد.

تا پایان هفته هجدهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم ملوان بندرانزلی با کسیب ۴۰ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد و شهرداری بندرآستارا نیز با کسب ۲۴ امتیاز در رتبه دهم جدول رده بندی قرار دارد.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.