تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 - 4:24
کد خبر : 1042

مردی برای تمام فصول

مردی برای تمام فصول

جارستان- در ادامه سلسله مقالات بررسی احوالات فعالین سیاسی گیلان و پس از مرور زندگی مهندس ربانی و دکتر احمد رمضانپور، در این شماره به مهندس علی صوفی  می پردازیم. علی صوفی را میتوان پرسابقه ترین و شناخته شده ترین  سیاستمدارگیلانی  در سطح ملی نامید.زاده خاندان معروف صوفی و متولد روستای نالکیاشرشهرستان لنگرود میباشد. وی در زمان

جارستان- در ادامه سلسله مقالات بررسی احوالات فعالین سیاسی گیلان و پس از مرور زندگی مهندس ربانی و دکتر احمد رمضانپور، در این شماره به مهندس علی صوفی  می پردازیم.

علی صوفی را میتوان پرسابقه ترین و شناخته شده ترین  سیاستمدارگیلانی  در سطح ملی نامید.زاده خاندان معروف صوفی و متولد روستای نالکیاشرشهرستان لنگرود میباشد.

وی در زمان جنگ و در فاصله سالهای ۶۴تا ۶٨ استاندار استان جنوبی بوشهر و از ۱۳۶۸/۷/۹ تا ۱۳۷۲/۶/۲۱ در دولت اول هاشمی رفسنجانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد بود.او در چهارسال اول دولت اصلاحات استاندار گیلان و در چهارسال دوم این دولت به سمت وزارت تعاون رسید تا اولین گیلانی قلمدادشود که بعداز انقلاب اسلامی به این جایگاه رسیده باشد.در کارنامه وی  معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت مسکن و شهرسازی، مشاور وزیر کشور مدیرکل مخابرات استان آذربایجان شرقی نیز به چشم میخورد تا وی مردی برای تمامی فصول لقب گیرد!

اما صوفی نیز بعد از روی کارآمدن دولتهای نهم و دهم خانه نشین و البته بازنشسته گردید و بیشتر وقت و انرژی خویش را معطوف به  فعالیت دربنیادغیرسیاسی امیدایرانیان تحت زعامت محمدرضا عارف کرد.قطعا صوفی در صورت کنارنکشیدن و شاید به ریاست جمهوری  رسیدن عارف  در انتخابات ریاست جمهوری سال ٩٢در کابینه دولت امید نقشی پررنگ  و شاید فراتراز یک وزیردرآن إیفا مینمود.بهرحال او نقشی غیرقابل کتمان در نزدیکی ستادهای انتخاباتی عارف و روحانی و همگرایی اصلاح طلبان در سال مذکورداشته و همچنان بعنوان محور ارتباطی هسته اصلی اصلاح طلبان با استان محسوب میشود.

علیرغم شایعه کاندیداتوری وی در انتخابات مجلس سال ٩٠از حوزه انتخابیه شهرستان محل زادگاهش ،او در سال ٩۴از تهران نامزد انتخابات مجلس شد که البته به دلیل رد صلاحیت به سان بسیاری از اصلاح طلبان دیگر از ورود به این عرصه بازماند.

حضور در شورای مرکزی حزب جدیدالتاسیس اتحادملت در سال٩۴ شاید نقطه عطف فعالیت حزبی و تشکیلاتی صوفی قلمداد میشود.حضوری که باید دید بیشتر ازجنبه تشریفاتی برخورداربوده یا او واقعا عزم خود را برای بروزرفتار تشکیلاتی جزم کرده است؟!

از نزدیکنرین فعالین سیاسی اصلاح طلب در استان به وی دکترسهیلا مدارایی مشاورش در زمان استانداری گیلان و رضا صالح جلالی نماینده دوره ششم مجلس از آستانه اشرفیه و عضو بنیاد امید میباشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.