تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 10:44
کد خبر : 103906

۹۸ درصد مداخلات اورژانس اجتماعی گیلان مانع خودکشی می شود

۹۸ درصد مداخلات اورژانس اجتماعی گیلان مانع خودکشی می شود

جارستان:معاون اجتماعی بهزیستی گیلان گفت: بر اساس آخرین آمارها به طور میانگین ۹۸ درصد از مداخلات اورژانس اجتماعی استان با ورود به موقع، مانع از خودکشی افراد می شود . دکتر رضا جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان یا خانواده ها در صورت مشاهده اقدام به خودکشی می توانند

جارستان:معاون اجتماعی بهزیستی گیلان گفت: بر اساس آخرین آمارها به طور میانگین ۹۸ درصد از مداخلات اورژانس اجتماعی استان با ورود به موقع، مانع از خودکشی افراد می شود .

دکتر رضا جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان یا خانواده ها در صورت مشاهده اقدام به خودکشی می توانند با اورژانس اجتماعی “خط تلفن ۱۲۳” تماس گیرند تا تیم های سیار خدمات اجتماعی با برخورداری از روانشناسان و مددکاران اجتماعی با حضور در محل با مداخلات به موقع از اقدام به خودکشی جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: تفاهمنامه مشترکی با نیروی انتظامی با خط ۱۱۰، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان “مرکز مدیریت حوادث و فوریت هایث پزشکی با خط ۱۱۵ و آتشنشانی با خط ۱۲۵ داریم که امسال نیز این تفاهمنامه تمدید خواهد شد تا گزارش هایی که با این خط تلفن ها ارایه می شود به اورژانس اجتماعی بهزیستی برای ورود به موقع اطلاع داده شود.

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲۰۲ مورد اقدام به خودکشی به اورژانس اجتماعی استان گزارش شده است، اضافه کرد: مشکلات خانوادگی و زناشویی، اختلالات روانی “افسردگی خفیف تا شدید و اعتیاد به ترتیب بیشترین عامل اقدام به خودکشی در گیلان گزارش شده است.

وی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در همه شهرستان های استان گیلان جز سیاهکل ، اضافه کرد: پی گیری های لازم برای راه اندازی اورژانس اجتماعی در سیاهکل نیز در حال انجام است ضمن اینکه در زمان حاضر اورژانس اجتماعی لاهیجان شهرستان سیاهکل را پوشش می دهد.

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان با بیان اینکه در خمام نیز که تازه از رشت جدا و شهرستان شده پایگاه اورژانس چوکام فعال است، خاطرنشان کرد: تخصصی بودن، در دسترس بودن، شبانه روزی و رایگان بودن از جمله ویژگی های اورژانس اجتماعی است.

همسران و کودکان آزار دیده و یا در معرض آزار، دختران و پسران فراری از منزل، افرادی که قصد خودکشی داشته و یا اقدام به خودکشی کرده اند، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی ، کودکان خیابانی و کار و سایر افراد در معرض شرایط بحرانی از گروه های هدف مراکز اورژانس اجتماعی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.