تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1400 - 17:16
کد خبر : 103501

مشکلات بانکی مانع اصلی رکود واحدهای صنعتی آستارا

مشکلات بانکی مانع اصلی رکود واحدهای صنعتی آستارا

جارستان:رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا با اشاره به اینکه ۲۳درصد واحدهای تولیدی این شهرستان غیرفعال هستند گفت: مهم ترین مشکل این واحدهای تولیدی راکد موانع بانکی است. محسن آهنی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۷۲ واحد صنعتی و معدنی دارای مجوز در شهرستان استارا وجود دارد که از

جارستان:رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا با اشاره به اینکه ۲۳درصد واحدهای تولیدی این شهرستان غیرفعال هستند گفت: مهم ترین مشکل این واحدهای تولیدی راکد موانع بانکی است.

محسن آهنی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۷۲ واحد صنعتی و معدنی دارای مجوز در شهرستان استارا وجود دارد که از این تعداد ۵۵ مورد فعال و ۱۷ واحد نیز غیرفعال هستند.

به گفته او علاوه بر مشکلات بانکی، موانع بیمه ای، افزایش قیمت مواد اولیه، مشکلات زیست محیطی و معارض اجتماعی را از دیگر مشکلات این واحدها عنوان کرد و افزود: برای رفع مشکلات این واحدها جلسات مختلف کارگروه رفع موانع تولید در سطح شهرستان و استان برگزار کرده‌ایم و نتایج و تصمیمات اتخاذ شده مفید بوده است اما در حوزه بانک ها به علت خلاء قانون و نبود امکان چشم پوشی از دستورالعمل ها و مقررات بانکی، زمینه رفع همه موانع وجود ندارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا به وجود ۳۸ کارگاه و کارخانه دارای مجوز در شهرک صنعتی آستارا اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۱ مورد از آن فعال و هفت واحد غیرفعال است.

آهنی به فعال بودن ۸۴۱ واحد تولیدی صنفی نظیر پوشاک، درب و پنجره سازی ها، صنایع آلومینیوم و قنادی ها در شهرستان آستارا اشاره و تصریح کرد: امسال پروانه بهره برداری ۲ واحد تولید ماشین آلات تولید آرد، و مجوز تاسیس یک واحد خدماتی صادر شده است.

وی ادامه داد: در حوزه واحدهای تولیدی صنفی به علت اینکه اغلب به سرمایه در گردش کلان نیاز ندارند و قوانین پیچیده ای برای راه اندازی و فعالیت آنها وجود ندارد، واحد تعطیل یا راکد دائم نداریم و به طور عمده فعال و دایر هستند.

آهنی در خصوص حوزه اصناف و بازار نیز گفت: بیش از ۶ هزار واحد صنفی با افزون بر ۱۳ هزار اشتغال در حوزه بازار این شهرستان فعال است و اینها نقش مهمی در چرخه اقتصاد بر عهده دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا آسیب وارده از کرونا به کسب و کارها را عمیق و جدی توصیف کرد و از پرداخت  نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای آسیب دیده از کرونا در شهرستان آستارا خبر داد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.