تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهریور 1400 - 19:04
کد خبر : 103381

رئیس بسیج رسانه گیلان: هفتمین جشنواره رسانه ای «ابوذر» در گیلان برگزار می شود

رئیس بسیج رسانه گیلان: هفتمین جشنواره رسانه ای «ابوذر» در گیلان برگزار می شود

جارستان:رئیس بسیج رسانه گیلان، از برگزاری هفتمین دوره جشنواره رسانه ای «ابوذر» در ۱۱ قالب در گیلان خبر داد و گفت: ۲۵ آذر آخرین مهلت ارسال آثار است. مهدی پارسا در جمع خبرنگاران، از برگزاری جشنواره رسانه ای «ابوذر» خبر داد و اظهار کرد: هفتمین دوره جشنواره ابوذر در استان گیلان برگزار می شود. وی جشنواره مذکور را

جارستان:رئیس بسیج رسانه گیلان، از برگزاری هفتمین دوره جشنواره رسانه ای «ابوذر» در ۱۱ قالب در گیلان خبر داد و گفت: ۲۵ آذر آخرین مهلت ارسال آثار است.

مهدی پارسا در جمع خبرنگاران، از برگزاری جشنواره رسانه ای «ابوذر» خبر داد و اظهار کرد: هفتمین دوره جشنواره ابوذر در استان گیلان برگزار می شود.

وی جشنواره مذکور را بزرگترین اتفاق رسانه‌ای استان گیلان دانست و افزود: «خبر»، «مصاحبه»، «گزارش»، «تیتر»، «یادداشت»، «کاریکاتور»، «مستند کوتاه»، «کلیپ»، «موشن گرافیک»، «اینفوگرافیک» و «عکس» ۱۱ قالب جشنواره ابوذر است.

رئیس بسیج رسانه گیلان، محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان را شامل امیدآفرینی(مطالبه‌گری، الگوسازی)، مردمی کردن دفاع و امنیت(امنیت پایدار) و روحیه جهادی و انقلابی(الگوهای اقدام انقلابی و روحیه جهای در بسیج) دانست و تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، دشمن شناسی، توان داخلی، خوداتکایی و مانع‌زدایی‌ها، سبک زندگی، مدیریت بر فضای مجازی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت از دیگر محورهای جشنواره هستند.

پارسا، با بیان اینکه طلاق، اعتیاد، قاچاق، گران فروشی، محرومیت و ناکارآمدی مدیران و مسئولان از زیرمجموعه‌های محور آسیب‌های اجتماعی است، گفت: متاسفانه وجود آسیب‌های اجتماعی در گیلان زیبنده استان و کشور نیست و لذا اصحاب رسانه باید با قلم خود محتوای مناسب را تولید کنند.

وی مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه را یکی از محورهای مهم جشنواره ابوذر امسال دانست و تصریح کرد: همه خبرنگاران در این حوزه آثار فاخر و ارزشمند دارند، اما باید تلاش کنیم موضوعات جدید ارائه شود.

رئیس بسیج رسانه گیلان، ازدواج، فرزندآوری، عفاف و حجاب، مواسات و انفاق، الگوی مصرف، نماز و امر به معروف و نهی از منکر را نیز از زیرمجموعه های محور سبک زندگی برشمرد و ادامه داد: خبرنگاران باید مواسات را محور کار رسانه ای خود قرار دهند، زیرا در شرایط کرونایی خیلی با این موضوع مواجه بودیم و ظرفیت بالایی دارد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت و تولید محتوا در فضای مجازی، یادآور شد: امسال محور بومی در جشنواره داریم که به نقش رسانه در احیای صنایع و کارخانجات تعطیل گیلان می پردازد؛ خوشبختانه با احیای واحدهای تولیدی و صنعتی کمک خوبی به افزایش اشتغال در استان شد.

پارسا، روایتگری را نیاز مخاطب امروز دانست و از خبرنگاران خواست روایت های خود را درباره شهدای رسانه به جشنواره ارائه دهند و اضافه کرد: در هفتمین دوره جشنواره ابوذر جایزه ویژه شهدای رسانه را اضافه کردیم و امیذواریم مخاطبان ارتباط خوبی با این روایت ها برقرار کنند.

رئیس بسیج رسانه گیلان، ۲۵ آذر ۱۴۰۰ را آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان دانست و گفت: آثاری قابلیت شرکت در جشنواره را خواهند داشت که از ابتدای دی ۱۳۹۹ لغایت ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در رسانه منتشر شده باشند و لذا هر خبرنگاری می‌تواند پنج اثر خود را به سایت «www.abozargilan.ir» ارسال کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.