تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهریور 1400 - 10:45
کد خبر : 103336

نماز جمعه ١٢ شهریور در گیلان اقامه می شود

نماز جمعه ١٢ شهریور در گیلان اقامه می شود

جارستان:مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه نماز جمعه فردا دوازدهم شهریور در سراسر استان اقامه می شود، گفت: البته کمیته های شهرستانی می توانند با توجه به وضعیت هر شهرستان نسبت به برگزاری نماز جمعه تصمیم مستقل بگیرند. حجت الاسلام و المسلمین ولی الله عادلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار

جارستان:مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه نماز جمعه فردا دوازدهم شهریور در سراسر استان اقامه می شود، گفت: البته کمیته های شهرستانی می توانند با توجه به وضعیت هر شهرستان نسبت به برگزاری نماز جمعه تصمیم مستقل بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله عادلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ادامه همکاری با ستاد مبارزه با ویروس کرونا نماز جمعه فردا در شهرهای قرمز در فضای باز با پذیرش ۷۰ نفر و در شهرهای نارنجی با پذیرش ۱۰۰ نفر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار و ابتلا ویروس کرونا برگزار می شود.

وی اظهار داشت: همچنین کمیته شهرستانی متشکل از امام جمعه، فرماندار و رییس مرکز بهداشت می توانند با توجه به شرایط بیماری کووید ۱۹ شهرستان خود تصمیم بگیرند.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان خاطر نشان کرد: نماز جمعه فردا در رشت به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه این شهر برگزار می شود.

برای پیشگیری از ویروس کرونا ضروریست تا نمازگزاران توصیه های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی را رعایت کرده، مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند ضمن اینکه افراد با مشاهده کوچکترین علائم سرماخوردگی برای حفظ سلامتی خود و دیگران از حضور در محل برگزاری نماز جمعه خودداری کنند.

بر اساس آخرین آمار، یکهزار و ۴۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستتند که نسبت به آمار جمعه گذشته تعداد بستریهای کرونایی بیمارستان های استان افزون بر ۲۱ درصد کاهش یافته است.

بر اساس تازه ترین نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنج شهرستان رودسر، املش، شفت، فومن و رضوانشهر نارنجی و ۱۲ شهرستان شامل رشت ، خمام، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، تالش ، رودبار، بندانزلی، آستارا ، لنگرود و  ماسال به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز “پرخطر کرونایی” هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.