تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1400 - 17:36
کد خبر : 103207

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد وزش باد گرم در گیلان/ کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما طی هفته آینده

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد وزش باد گرم در گیلان/ کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما طی هفته آینده

جارستان:مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش دو تا پنج درجه ای متوسط دمای استان طی پنجشنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه با شکل گیری جریانات جنوبی علاوه بر تقویت گرمای هوا در برخی از مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه ها، وزش باد جنوبی و گرم پیش بینی می شود. محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را

جارستان:مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش دو تا پنج درجه ای متوسط دمای استان طی پنجشنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه با شکل گیری جریانات جنوبی علاوه بر تقویت گرمای هوا در برخی از مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه ها، وزش باد جنوبی و گرم پیش بینی می شود.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد دانست و اظهار کرد: منجیل با ۳۷.۵ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان در حال حاضر هستند.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را نیز به ترتیب ۳۵ و ۲۴ درجه سلسیوس دانست و افزود: نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار توده هوای گرم تا پنجشنبه در منطقه است؛ بنابراین طی این مدت غالبا آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: همچنین با شکل گیری ناپایداری های موقتی در برخی از نقاط به ویژه ارتفاعات احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده تا پایان هفته مورد انتظار است.

دادرس، از افزایش دو تا پنج درجه ای متوسط دمای استان طی پنجشنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه با شکل گیری جریانات جنوبی علاوه بر تقویت گرمای هوا در برخی از مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه ها، وزش باد جنوبی و گرم پیش بینی می شود لذا احتمال گرمازدگی، گسترش آتش سوزی احتمالی، احتمال آسیب به بخش های مختلف کشاورزی و احتمال آسیب به سازه های سست بنیان از اثرات این مخاطره طبیعی خواهد بود.

وی همچنین به کاهش دمای پنج تا ۱۰ درجه ای طی هفته آینده اشاره کرد و گفت: از روز جمعه به تدریج با نفوذ سامانه بارشی و خنک به منطقه شرایط برای کاهش دما، بارندگی، وزش باد، تگرگ و رعد و برق شدید و خیلی شدید فراهم خواهد شد و تا روز پنجشنبه هفته آینده ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.