تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 12:07
کد خبر : 102949

ادای احترام ناوگان شمال به شهید یدالله بایندر

ادای احترام ناوگان شمال به شهید یدالله بایندر

جارستان:کارکنان ناوگان شمال و کادر نیروی دریایی ارتش صبح امروز پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت یدالله بایندر شهید مدافع میهن بر سرمزارش برگزار شد، ادای احترام کرد. به گزارش ایرنا ، در این مراسم که با حضور کادر نظامی نیروی دریایی منطقه چهارم ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی هز اصحاب رسانه

جارستان:کارکنان ناوگان شمال و کادر نیروی دریایی ارتش صبح امروز پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت یدالله بایندر شهید مدافع میهن بر سرمزارش برگزار شد، ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا ، در این مراسم که با حضور کادر نظامی نیروی دریایی منطقه چهارم ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی هز اصحاب رسانه و مردم شهید پرور شهرستان بندرانزلی برگزار شد ، عباسیان امین از راهنمایان گردشگری منطقه در خصوص تاریخ این شهرستان و افتخار افرینی های بایندر سخنرانی کرد.

ناوسروان یدالله بایندر پسرعلی‌اکبر بایندر ملقب به دبیر دربار از سران طایفه بایندر بیجارگروس بود که در سال ۱۳۲۰ مسئولیت کفالت فرماندهی نیروی دریایی در دریای خزر را بر عهده داشت.

ناوسروان بایندر در برابر حمله روس‌ها در جنگ جهانی دوم به شمال ایران، نقش اساسی داشت و در این نبرد کشته شد و پس از شهادت بایندر طبق مقررات و آیین‌نامه ارتش، درجه ناخدا سومی به او تعلق گرفت.

بایندر در چهارم شهریور ۱۳۲۰ در بندر انزلی به شهادت رسید و مزارش هم‌اکنون در محوطه باراندازهای مجتمع بندری انزلی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.