تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 - 18:55
کد خبر : 102584

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد وقوع پدیده رگبار و رعد و برق در گیلان طی ۲ روز آینده

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد وقوع پدیده رگبار و رعد و برق در گیلان طی ۲ روز آینده

جارستان:مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه از عصر و شب امروز شاهد وزش باد، رگبار و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خواهیم بود، تصریح کرد: این سامانه جوی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه فعالیت بیشتری دارد. محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با

جارستان:مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه از عصر و شب امروز شاهد وزش باد، رگبار و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خواهیم بود، تصریح کرد: این سامانه جوی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه فعالیت بیشتری دارد.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: در حال حاضر سیاهکل با ۳۶ درجه سلسیوس و جیرنده و دیلمان با ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را به ترتیب ۳۵ و ۲۵ درجه سلسیوس دانست و افزود: رطوبت هوا نیز به طور متوسط ۴۰ درصد است.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه از عصر و شب امروز شاهد وزش باد، رگبار و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خواهیم بود، تصریح کرد: این سامانه جوی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه فعالیت بیشتری دارد، اما آسمان گیلان تا پایان هفته غالبا صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.

دادرس، با اشاره به شکل گیری ناپایداری های موقتی و همرفتی، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و تگرگ در مناطق مستعد، گفت: با گذر این جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه ضمن کاهش دما، شاهد وقوع پدیده رگبار و رعد و برق و وزش باد در برخی از ساعات شدید خواهیم بود.

وی از احتمال آسیب به سازه های سست بنیان شهری و روستایی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب در مسیل ها خبر داد و خاطرنشان کرد: از روز یکشنبه تا چهارشنبه کاهش دو تا پنج درجه ای متوسط دمای هوای استان اتفاق می افتد، اما به دلیل شرایط ابرناکی و بالا بودن رطوبت نسبی، این کاهش دما محسوس نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.