تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1400 - 20:01
کد خبر : 102353

رئیس دانشگاه آزاد گیلان عنوان کرد تحصیل ۲۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

رئیس دانشگاه آزاد گیلان عنوان کرد تحصیل ۲۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

جارستان:رئیس دانشگاه آزاد گیلان، تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را ۲۵۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: این تعداد دانشجویان در دو سال اخیر جذب شدند و بنا داریم این ظرفیت را تا هزار نفر افزایش دهیم. محمد دوستار در نشست با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، اظهار

جارستان:رئیس دانشگاه آزاد گیلان، تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را ۲۵۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: این تعداد دانشجویان در دو سال اخیر جذب شدند و بنا داریم این ظرفیت را تا هزار نفر افزایش دهیم.

محمد دوستار در نشست با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، اظهار کرد: ۱۷ مرداد به صورت نمادین به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده و در واقع همه روز، روز خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه رسانه ها بیشترین تاثیرگذاری را در نگرش جامعه دارند، گفت: مردم بیشترین وقت را به رسانه‌ها اختصاص می دهند؛‌ بنابراین جهت گیری رسانه ها می تواند در تغییر نگرش مردم موثر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبرنگاران را رابط امین بین مردم و مسئولان برشمرد و گفت: ترویج دانش و انتشار اخبار برای استفاده مردم و… از رسالت های خبرنگاران است و خبرنگار خط مقدم آگاهی بخشی هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در جمهوری اسلامی ایران متعهد به اخلاق الهی هستند و در انتقال خبر علاوه بر سرعت و دقت باید صحت را نیز در سرلوحه امورات خبری قرار دهند، گفت: ترویج اخلاق رسانه ای از جمله انتظارات و مطالبات آحاد ملت است زیرا رسانه اثرگذاری بالایی در جامعه دارد.

دوستار، دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دانشگاه حضوری استان دانست که هم اکنون ۳۲ هزار دانشجو دارد و گفت: این دانشگاه ۸۵۰ عضو هیئت علمی ثابت و هزار عضو هیئت علمی مدعو دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه پنج مرکز تحقیقاتی، هشت آموزشکده فنی و مهارتی، سه مرکز رشد و… دارد، افزود: این دانشگاه همچنین مجهزترین آموزشگاه زبان را در استان دارد و با حداقل سه وزارتخانه از جمله علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و همچنین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری ارتباط کاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه بلندمدت خود تلاش می کند انتخاب اول خانواده ها باشد، اضافه کرد: این دانشگاه علاوه بر تربیت دانشجویان، دانشگاه صرفا اجتماعی است و تلاش دارد در تمام فعالیت های استان اثرگذاری نماید.

دوستار، دانشگاه آزاد اسلامی را خودبنیاد و خوداتکا دانست که از منابع درآمدی دولتی استفاده نمی کند و متذکر شد: ارتباط صنعت و دانشگاه به صورت ساختارمند در حال فعالیت است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی، ادامه داد: براساس آمار بالغ بر ۵۰ درصد پرستاران که در دوران کرونا به بیماران ارائه خدمات می دهند از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی استان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان، با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی سعی شده تا قوی‌ترین آموزش مجازی را در دوران کرونا به دانشجویان ارائه دهیم، عنوان کرد: در زمینه روند تزریق واکسیناسیون کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی، در برخی مراکز ۱۰۰ درصد هیئت علمی و دانشجویان پیراپزشکی واکسن کرونا را دریافت کردند.

دوستار، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در ترم آینده کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد، گفت: پیش بینی ها این بود که کلاس ها حضوری برگزار شود، اما با توجه به تغییر سویه های این ویروس منحوس پیش بینی می کنیم که هم حضوری و هم مجازی انجام شود.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: میزان افزایش شهریه در هر سال با مجوز وزارت علوم انجام می‌شود و افزایش ۲۵ درصدی شهریه در ترم جدید این دانشگاه نیز با مجوز وزارت علوم انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان افزایش شهریه را ناشی از نرخ تورم، سیاست های وزارت علوم، جذابیت رشته، برخورداری واحد، جذابیت شهری، افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان، هزینه های آب و برق و… عنوان کرد.

وی تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را ۲۵۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: این تعداد دانشجویان در دو سال اخیر جذب شدند و بنا داریم این ظرفیت را تا هزار نفر افزایش دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.