تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مرداد 1400 - 17:34
کد خبر : 101509

دانشگاه گیلان برای رتبه های برتر کنکور مشوق تعیین کرد

دانشگاه گیلان برای رتبه های برتر کنکور مشوق تعیین کرد

جارستان:دانشگاه گیلان برای رتبه های برتر آزمون سراسری و دارندگان مقام های ورزشی که در انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، تسهیلات در نظر گرفته است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان، رئیس دانشگاه گیلان در این باره گفت: به تمامی پذیرفته

جارستان:دانشگاه گیلان برای رتبه های برتر آزمون سراسری و دارندگان مقام های ورزشی که در انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، تسهیلات در نظر گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان، رئیس دانشگاه گیلان در این باره گفت: به تمامی پذیرفته شدگان دوره روزانه مقطع کارشناسی حائز رتبه کشوری به ازای هر نیمسال تحصیلی ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود.

احمد رضی اظهار داشت: این کمک هزینه به دارندگان رتبه کشوری ۵۰۰ و کمتر از آن در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، رتبه کشوری ۱۵۰۰ و کمتر از آن در گروه علوم تجربی ، رتبه کشوری ۲۵۰ و کمتر از آن در گروه علوم انسانی، رتبه کشوری ۳۰ و کمتر از آن در گروه هنر و دارندگان رتبه کشوری ۲۰۰ و کمتر از آن در گروه زبان خارجه پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: به دارندگان مقام های اول تا سوم المپیک، بازی های آسیایی، یونیور سیاد جهانی ، مسابقات جهانی بزرگسالان ، جهانی و آسیایی دانشجویان، مسابقات آسیایی، بازی های کشورهای اسلامی، مسابقات جهانی “نوجوانان و جوانان”، باشگاه های آسیا، المپیاد دانشجویی کشور، قهرمان کشور در رشته های المپیکی و المپیاد حاشیه دریای خزر که دوره های روزانه و دوره های شهریه پرداز دانشگاه گیلان پذیرفته شوند با توجه به مقام های اول تا سوم هر بخش به ازای هر نیمسال تحصیلی تسهیلاتی در نظر گرفته است.

رئیس دانشگاه گیلان بیان داشت: اختصاص خوابگاه بر اساس مقررات و ضوابط موجود، امکانات کتابخانه به طور نامحدود و کمک هزینه خرید کتاب به مبلغ سالیانه پنج میلیون ریال به مدت چهار سال از دیگر امتیازات دانشگاه گیلان برای رتبه های برتر آزمون سراسری و دارندگان مقام های ورزشی است که در انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: کمک هزینه تحصیلی پس از صدور معرفی نامه از سوی حوزه معاونت آموزشی به معاونت اداری مالی و مدیریت منابع در مقاطع تحصیلی کارشناسی ۶ نیمسال ، کارشناسی ارشد سه نیمسال و مقطع دکتری ۶ نیمسال پرداخت می شود ضمن اینکه کمک هزینه تحصیلی مقام های ورزشی دانشجویان پس از تایید اداره تربیت بدنی معاونت دانشجویی و صدور معرفی نامه از سوی حوزه معاونت آموزشی دانشگاه، توسط معاونت اداری مالی و مدیریت منابع پرداخت خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار افزون بر ۱۸ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند که ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل ٩٧ گرایش دکتری و ١٧٠ گرایش کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.