تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 - 18:54
کد خبر : 101367

١١٠ ایستگاه میعاد غدیر در گیلان راه اندازی می شود

١١٠ ایستگاه میعاد غدیر در گیلان راه اندازی می شود

جارستان:مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از راه اندازی ١١٠ ایستگاه تبیین تحت عنوان میعاد غدیر در روز عید سعید غدیر خم در این استان خبر داد. به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی روز شنبه به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم در نشست خبری اظهار داشت: این ایستگاه ها با حضور کارشناسان فرهنگی ، مبلغان

جارستان:مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از راه اندازی ١١٠ ایستگاه تبیین تحت عنوان میعاد غدیر در روز عید سعید غدیر خم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی روز شنبه به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم در نشست خبری اظهار داشت: این ایستگاه ها با حضور کارشناسان فرهنگی ، مبلغان دینی و معلمان داوطلب در مجامع عمومی و با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: جوابگویی سوال های مخاطبان در حوزه مربوط به امامت و ولایت از جمله برنامه های اصلی در ایستگاه میعاد غدیر است، همچنین در حاشیه این برنامه در صورت امکان مسابقه نقاشی برای کودکان ، پذیرایی و اطعام عابران ، توزیع کتابچه ها با موضوع غدیر، مدیحه سرایی و جشن های مختلف انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: با توجه به تاکیدات ائمه معصومین مبنی بر ثواب اطعام مومنان، سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر تشویق تشکل های دینی مبنی بر احیاء و ترویج سنت اطعام در این ایام راهبرد خود را برای احیاء و ترویج اطعام خانگی در غدیر خم گذاشته است.

وی افزود: این راهبرد به این معنی است که آحاد گیلانی ها در منازل خود علاوه بر اطعام بستگان بتوانند با توجه به توان خود غذایی پخته و توزیع کنند و به این ترتیب اطعام غدیر در تک تک خانه های عاشقان امیرالمومنین “ع” به تناسب وسع و ذوق شان نهادینه شود.

حجت الاسلام مهدوی اضافه کرد: به این  منظور انواع پویش های موج آفرین و فرهنگ ساز پیش بینی شده که از جمله از آنها پویش نذر غدیریه بوده که به واسطه دعوت از همسایگان مساجد محلات شهر و روستا انجام می شود.

وی اظهار داشت: در راستای این فرهنگ سازی با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش برای ترویج و تبلیغ اطعام خانگی غدیر از طریق شبکه دانش آموزی شاد هم بهره مند خواهیم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.