تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1400 - 18:51
کد خبر : 100826

مدیرکل خدمات اجتماعی حوزه های علمیه : بیش از ۲۰ هزار نیروی جهادی طلبه در کشور فعالند

مدیرکل خدمات اجتماعی حوزه های علمیه : بیش از ۲۰ هزار نیروی جهادی طلبه در کشور فعالند

جارستان:مدیرکل خدمات اجتماعی حوزه های علمیه کشور گفت: حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی طلبه در سطح کشور فعال و مشغول خدمت رسانی هستند. به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران مبارزه با کرونا گیلان در رشت اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب

جارستان:مدیرکل خدمات اجتماعی حوزه های علمیه کشور گفت: حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی طلبه در سطح کشور فعال و مشغول خدمت رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران مبارزه با کرونا گیلان در رشت اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، همواره نیروهای جهادی در کشور و در بحران های مختلف حضور چشمگیری داشته و در بحران کرونا نیز این امر به اوج خود رسید.

وی افزود: گیلان نیز در این بخش فعالیت بسیار ارزنده ای داشته و با حدود ۵۰۰ نیروی جهادی طلبه، پس از استان های قم و مازندران ، رتبه سوم کشور را در این بخش به خود اختصاص داد که البته تعداد زیادی نیز به طور خودجوش مشغول خدمت رسانی به مردم شدند که این فعالیت های جهادی به حوزه و نظام اسلامی آبرو بخشید.

مدیرکل خدمات اجتماعی حوزه های علمیه ادامه داد: البته کارهای جهادی باید بگونه ای پیش برود که عدالت در جامعه تحقق یابد و خدمات طلاب جهادی نیز باید به طور هنرمندانه به اطلاع همگان برسد تا اقشار مختلف مردم ، با فعالیت های این قشر زحمتکش بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام وحدتی آراسته به حضور طلاب و روحانیون در دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: در طول هشت دفاع مقدس نیز طلاب نقش ارزنده ای در جبهه های جنگ داشته و در طول دفاع مقدس نیز چهار هزار و ۵۰۰ طلبه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی به کرونا و سایر آسیب های موجود در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ۷۰ آسیب در کشور شناسایی شده که نباید از هیچ یک از این بحران ها غافل شویم و کرونا یکی از این آسیب ها بشمار می رود و هم اینک نیز شاهد ویروس جهش یافته دلتا هستیم که قدرت انتقال این نوع ویروس کرونا، ۱۴۰ برابر بالاتر از سایر ویروس های شناخته شده کرونا است.

مدیرکل خدمات اجتماعی حوزه های علمیه گفت: نیروهای جهادی طلاب همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و به مردم در امر مبارزه با کرونا کمک می کنند و این در حالی است که ما دخالتی در کار علوم پزشکی نداریم و همراه و همگام با آنها هستیم.

حجت الاسلام وحدتی آراسته افزود: از شروع این بیماری در کشور، نیروهای جهادی طلاب در سه بخش فعالیت داستند که گروهی برای تدفین اسلامی درگذشتگان از این بیماری حضور یافتند و ایثار کردند، گروهی نیز در بیمارستان ها به یاری گروه درمان شتافتند و گروه دیگر نیز در ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی و توزیع لوازم بهداشتی فعالیت داشتند.

وی گفت: البته هم اینک کارها و خدمات شایانی در حوزه های علمیه انجام شده و ۴۵ اساتید برجسته کشور در این حوزه ها حضور دارند که استان های سراسر کشور می توانند از این ظرفیت بهره برده و همچنین باید تیم مشاوره و روانشناسی در استان ها شکل بگیرد.

در جلسه ستاد مدیریت بحران مبارزه با کرونا در گیلان که در مدرسه علمیه امیرالمومنین رشت برگزار شد، گروه های جهادی حوزه علمیه ، نمایندگان علوم پزشکی ، سپاه قدس و هلال احمر گیلان حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.