تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400 - 18:19
کد خبر : 100658

در ویژه برنامه «از تبار قلم» مطرح شد؛ استاد م.موید: کتاب اسباب بازی کودکی من بود/ گوشی جای کتاب را نگیرد

در ویژه برنامه «از تبار قلم» مطرح شد؛ استاد م.موید: کتاب اسباب بازی کودکی من بود/ گوشی جای کتاب را نگیرد

جارستان:استاد مهدوی(م.موید) با بیان اینکه کتاب هم بازی و اسباب بازی من بود، تصریح کرد: در دوران کودکی با کتاب بازی می کردم و خانه می ساختم تا اینکه خواندن و نوشتن را فرا گرفتم. محمدحسین مهدوی(م.موید) در پیام تصویری به ویژه برنامه مجازی «از تبار قلم» که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد، ضمن

جارستان:استاد مهدوی(م.موید) با بیان اینکه کتاب هم بازی و اسباب بازی من بود، تصریح کرد: در دوران کودکی با کتاب بازی می کردم و خانه می ساختم تا اینکه خواندن و نوشتن را فرا گرفتم.

محمدحسین مهدوی(م.موید) در پیام تصویری به ویژه برنامه مجازی «از تبار قلم» که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد، ضمن قدردانی از بزرگداشت کتاب و اهالی کتاب، اظهار کرد: کودکی من در نجف با کتاب گذشت، زیرا در خانه ما اسباب بازی نبود، اما کتاب فراوان وجود داشت.

وی با بیان اینکه کتاب هم بازی و اسباب بازی من بود، تصریح کرد: در دوران کودکی با کتاب بازی می کردم و خانه می ساختم تا اینکه خواندن و نوشتن را فرا گرفتم. اندک اندک شروع به خواندن کتاب کردم و محبت خانواده و میهن جای خود را در دل و جان من باز کرد.

این شاعر و نویسنده مطرح کشور و استان گیلان، با اشاره به گسترش تکنولوژی و ارتباطات و فضای مجازی، خاطرنشان کرد: به جوانان توصیه می کنم با گذشته قهر نکنند و متن ها را بخوانند و چفت و بست های کلمات و جملات را در کتاب ها پیدا کنند.

مهدوی، با بیان اینکه اجازه ندهید رایانه و گوشی هوشمند جای کتاب را بگیرد، گفت: به موسیقی کلمات، موسیقی متون ادبی، موسیقی قرآن و موسیقی ادعیه توجه کنید تا افق های کلمه و کتاب و خواندن و دریافت کردن به روی انسان باز شود.

لزوم پاسداشت و معرفی نویسندگان

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز، با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار ماموریت های تبلیغی و ترویجی کتاب و کتابخوانی و آثار مکتوب، به دنبال پاسداشت و معرفی نویسندگان و آثار آنان است، گفت: برای ترویج کتاب و کتابخوانی باید به اهالی کتاب و قلم توجه بیش از پیش داشته باشیم.

وی پاسداشت و بزرگداشت اهالی قلم و کتاب را باب نوینی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ترویچ نشر دانست و عنوان کرد: در این راستا همایش هایی همچون «چهل قلم»، «راویان بالندگی» و «جایزه هدهد سفید» را در رده های مختلف سنی برگزار کردیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با اشاره به برگزاری محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی در مراکز استان ها، اضافه کرد: این محافل ادبی که در مناسبت های مختلف و با هم افزایی مجموعه های فرهنگی برگزار می شود می تواند گامی رو به جلو در حوزه کتاب و کتابخوانی و نشر و ادبیات ایران اسلامی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.