هرآنچه از سدان برقی مرسدس بنز EQS میدانیم
نویسنده: محمدرضا اشتری جارستان به نقل از زومیت؛ سدان لوکس و تمامالکتریکی مرسدس بنز با نام EQS تولید خواهد شد. براساس ادعای شرکت سازنده، این خودرو ازنظر فناوریها، محصولی پرچمدار و بسیار پیشرفته خواهد بود. حدود یازده روز تا رونمایی رسمی مرسدس بنز EQS باقی مانده است. این خودرو در کلاس لوکس فروخته خواهد شد؛
نویسنده: محمدرضا اشتری
جارستان به نقل از زومیت؛ سدان لوکس و تمامالکتریکی مرسدس بنز با نام EQS تولید خواهد شد. براساس ادعای شرکت سازنده، این خودرو ازنظر فناوریها، محصولی پرچمدار و بسیار پیشرفته خواهد بود.
حدود یازده روز تا رونمایی رسمی مرسدس بنز EQS باقی مانده است. این خودرو در کلاس لوکس فروخته خواهد شد؛ اما برای جذب مخاطب، توانایی فنیاش باید نزدیک به پورشه تایکان و تسلا مدل S باشد. همچنین، نسخههای مختلفی از EQS تولید میشوند که مدل AMG را نیز شامل خواهد شد. اینها نویدبخش محصولات برقی از سری مرسدس AMG در آینده است.
طبق اطلاعات رسمی مرسدس بنز، برای مدل پایهی خودرو EQS تقریبا ۳۳۰ اسببخار قدرت و ۵۶۸ نیوتنمتر گشتاور و باتری ۹۰ کیلوواتساعتی پیشبینی شده است. نسخهی قویتر این خودرو ۵۲۳ اسببخار قدرت و ۸۵۵ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت و ظرفیت باتریاش ۱۰۸ کیلوواتساعت خواهد بود. ناگفته نماند نهایت سرعت این خودروها به ۲۱۰ کیلومتربرساعت محدود خواهد بود. هنوز اطلاعات دقیقی از نسخهی AMG منتشر نشده است؛ اما مدیران مرسدس بنز تولید EQS AMG را بدون اشاره به تاریخ معرفی قطعی اعلام کردهاند.
میانگین مصرف انرژی در نسخهی استاندارد EQS حدودا ۱۶ تا ۱۹ کیلووات در هر صد کیلومتر و میانگین مصرف انرژی در نسخهی قویتر ۱۷ تا ۲۰ کیلوواتساعت در هر صد کیلومتر تخمین زده میشود. برایناساس، شعاع حرکتی نسخهی پایه و قویتر بهترتیب ۴۶۰ و ۵۸۰ کیلومتر است؛ احتمالا بههمیندلیل، خودروها EQS ۴۵۰+ و EQS ۵۸۰ نامگذاری شدهاند. البته راننده میتواند ازطریق تعیین حالتهای مختلف رانندگی، میزان مصرف و ذخیره انرژی را تغییر دهد. دراینمیان، مرسدس بنز ادعا میکند در وضعیت خاص با رانندگی در جاده و سرعت ثابت، EQS بدون شارژ میتواند حداکثر ۷۷۰ کیلومتر مجدد حرکت کند.
مرسدس EQS مثل بسیاری از خودروهای برقی دنیا، ازطریق برق شهری AC یا شارژرهای قدرتمند DC انرژی میگیرد. در حالت اول، حدود ۲۲ کیلوات انرژی الکتریکی در ساعت ذخیره میشود؛ اما بهکمک سیستم شارژ سریع ۲۰۰ کیلوواتی، تنها ۱۵ دقیقه زمان برای جذب انرژی موردنیاز بهمنظور پیمودن ۳۰۰ کیلومتر مسافت کافی است. مرسدس بنز متعهد خواهد بود باتریهای EQS را ۱۰ سال یا ۲۵۰ هزار کیلومتر گارانتی کند.
یکی از فناوریهای مهم موجود در تجهیزات محرک EQS، بخش تقسیم هوشمند گشتاور برای سیستم دودیفرانسیل (4Matic) است که برحسب نوع رانندگی و شرایط محیط، روی محورهای جلو و عقب عمل میکند. این مجموعه تأثیر زیادی بر کاهش مصرف سوخت و بهبود شتابگیری میگذارد.
در فضای داخلی، خریدار میتواند داشبورد شفاف با سه نمایشگر پیوسته (هایپراسکرین) سفارش دهد؛ اما نسخهی پایه از یک نمایشگر لمسی ۱۲/۸ در وسط بهره خواهد برد که مشابه نسل جدید S کلاس است. مرسدس بنز EQS احتمالا به نوعی از فناوری خودران و کروز کنترل هوشمند مجهز خواهد بود که فراتر از دیگر خودروهای تولیدی مرسدس بنز تاکنون است.
هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی EQS موجود نیست؛ ولی قیمت پایهی مدل دیفرانسیلعقب این خودرو بهمنظور رقابت با پورشه تایکان و تسلا مدل S، احتمالا درحدود ۹۰ تا ۹۵ هزار دلار خواهد بود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰