تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 11:58
کد خبر : 93399

۱۲ شهرستان گیلان قرمز شد

۱۲ شهرستان گیلان قرمز شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۱۲ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت. دکتر آبتین حیدرزاده روز چهارشنبه در این باره افزود : رشت، رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودبار، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، تالش و آستارا در استان گیلان هم اکنون در وضعیت قرمز

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۱۲ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

دکتر آبتین حیدرزاده روز چهارشنبه در این باره افزود : رشت، رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودبار، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، تالش و آستارا در استان گیلان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: سیاهکل، شفت، ماسال و رضوانشهر نیز در وضعیت نارنجی می باشند و اینک دیگر هیچ شهر زرد و آبی نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست تا به طور جدی توصیه های پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی ها را جدی بگیرند.

اواخر اسفندماه و قبل از سال جدید فقط ٢٧٠ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان بستری بودند و هیچ شهرستان استان نارنجی و قرمز نبود اما هم اکنون نزدیک به ۶۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند و حال بیش از ۸۰ نفر آنان وخیم است.

گیلان با ۲.۵ میلیون نفر جمعیت از کانون های گردشگری شمال کشور است. از ۲۷ اسفند پارسال تا پایان ۱۳ فروردین امسال بالغ بر پنج میلیون گردشگر به این استان سفر کردند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شده اند و تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۵۰۶ نفر رسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.