نخستین محموله صادراتی ریلی در ایستگاه راه آهن رشت بارگیری شد
جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: نخستین محموله صادراتی ریلی شامل مواد اولیه استخر پرورش ماهی به مقصد تاشکند کشور ازبکستان در ایستگاه راه آهن رشت بارگیری شد. غلامحسین ولدی عصر دوشنبه اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشور ازبکستان مبنی بر ساخت
جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: نخستین محموله صادراتی ریلی شامل مواد اولیه استخر پرورش ماهی به مقصد تاشکند کشور ازبکستان در ایستگاه راه آهن رشت بارگیری شد.
غلامحسین ولدی عصر دوشنبه اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشور ازبکستان مبنی بر ساخت مجتمع کشاورزی، گلخانه ای و استخر پرورش ماهی، مواد اولیه مورد نیاز ساخت این مجتمع در غالب چهار پارت از ایستگاه راه آهن رشت به مقصد تاشکند صادر می شود.
وی افزود: نخستین پارت این محموله شامل مواد اولیه استخر پرورش ماهی ظهر امروز ( دوشنبه) در ایستگاه راه آهن رشت بارگیری شد.
وی بیان کرد: این محموله از مرز سرخس وارد کشور ترکمنستان و سپس به کشور ازبکستان حمل می شود.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: ایمنی و امنیت، ثبات تعرفه و مقرون به صرفه بودن حمل کالا توسط راه آهن مهم ترین دلایل انتخاب مالک برای حمل کالا توسط ناوگان حمل و نقل ریلی محسوب می شود.
ساخت پروژه راه آهن قزوین – رشت از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و در نیمه اسفند سال ۹۷ به بهره برداری رسید ِ، راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه برای قطارهای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در استان قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دو شاخه شده که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا در منتهی الیه غرب گیلان می رسد.
همچنین تعداد ۹ ایستگاه شامل دستجرد، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر احداث و پیش بینی شده است. این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل و نقل داخلی بار و مسافر برای استان های قزوین و گیلان اهمیت دارد، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بینالمللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.
برای احداث راه آهن قزوین – رشت ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام و افزون بر یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که در زمان بهره برداری با قیمت گذاری روز، حدود پنج هزار میلیارد تومان برآورد می شد.
مسیر ریلی رشت- قزوین قابلیت جابجایی سالانه ۱۰ میلیون تن بار و سه میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را دارد. پروژه ریلی گیلان از احداث خط آهن رشت- قزوین و ادامه آن در مسیر رشت- انزلی و کاسپین و رشت- آستارا یکی از اولویت های دولت یازدهم و دوازدهم محسوب می شود.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰