تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 15:29
کد خبر : 88345

معاون راه‌آهن ایران: پایانه ریلی آستارا تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود

معاون راه‌آهن ایران: پایانه ریلی آستارا تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بازرگانی و بهره‌برداری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح پایانه ریلی آستارا در مرز جمهوری آذربایجان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد. مرتضی جعفری روز چهارشنبه در بازدید از پایانه ریلی آستارا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ هزار تن کالا

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بازرگانی و بهره‌برداری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح پایانه ریلی آستارا در مرز جمهوری آذربایجان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

مرتضی جعفری روز چهارشنبه در بازدید از پایانه ریلی آستارا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ هزار تن کالا از طریق این پایانه صادر، وارد یا ترانزیت شده و بعد از تکمیل پایانه، میزان صادرات از آن به یک میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی گفت: راه اندازی امکانات تقویت ایمنی و امنیت خط آهن آستارا – آستارا در خاک ایران از جمله نصب دوربین های مداربسته و ساخت دیواره بتنی در محدوده پایانه و خط ریلی در دستور کار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

وی از مسئولان آستارا خواست، پیگیری برداشت شن و ماسه از رودخانه مرزی آستاراچای برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه راه آهن این شهرستان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

فرماندار آستارا هم در این بازدید بیان کرد: پایانه ریلی این شهرستان باید با در نظر گرفتن منافع ملی آن، به زودی تکمیل شود و بعد از تکمیل، زمینه اشتغال بیشتر جوانان منطقه فراهم خواهد شد.

عباس صابر افزود: استقرار شرکت انبارهای عمومی، گمرک و نیروهای مرزبانی در پایانه ریلی ضروری است و انتظار داریم شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ایجاد حفاظت فیزیکی در محدوده خط ریلی آستارا را در دستور کار خود قرار دهد.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شد و اکنون قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راه آهن آستارای استان گیلان وارد و کالاها را تخلیه یا بارگیری می کنند و جمهوری آذربایجان به ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در این طرح  متعهد شده بود و بعد از تکمیل پروژه و بارانداز آستارا و همچنین بعد از اتصال به راه آهن رشت، کریدور ریلی شمال – جنوب کشورمان تکمیل و امکان نقل و انتقال کالا از جنوبی ترین بنادر به آستارا و صادرات ریلی به خارج از کشور میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن سه مرز ریلی، دریایی و زمینی از مبادی مهم واردات و صادرات و تجارت برون مرزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.