تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 14:04
کد خبر : 88323

فازاول تبدیل شبکه های فرسوده به کابل خودنگهداربرق گیلان بهره برداری شد

فازاول تبدیل شبکه های فرسوده به کابل خودنگهداربرق گیلان بهره برداری شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ فاز اول پروژه تبدیل شبکه های سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار شرکت توزیع برق گیلان با حضور استاندار بهره برداری و همزمان فاز دو این طرح نیز اجرایی گردید. مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در مراسم افتتاحیه این پروژه در رشت که به صورت ویدئو کنفرانس پخش می شد، اظهار داشت: فاز

جارستان به نقل از ایرنا؛ فاز اول پروژه تبدیل شبکه های سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار شرکت توزیع برق گیلان با حضور استاندار بهره برداری و همزمان فاز دو این طرح نیز اجرایی گردید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در مراسم افتتاحیه این پروژه در رشت که به صورت ویدئو کنفرانس پخش می شد، اظهار داشت: فاز اول این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به اتمام رسید که در این مرحله یک هزار کیلومتر از شبکه های سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار تبدیل شد

محمداسماعیل هنرمند افزود: در فاز ۲ نیز که امروز کلید خورد، یک هزار کیلومتر از شبکه های سیمی فرسوده با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان به کابل خودنگهدار تبدیل می شوند که امید است فاز دوم نیز تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی توضیح داد: فاز دوم این طرح با کمک و مساعدت استاندار گیلان به صورت نمادین و آنلاین در دو شهرستان رودسر و رضوانشهر امروز آغاز شد که در قالب اجرای این پروژه ها، پایداری شبکه های برق و کاهش خاموشی ها در استان گیلان را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در گیلان حدود ۱۹ هزار کیلومتر خط فشار ضعیف وجود دارد که با توجه به این میزان یکی از استان هایی هستیم که از بیشترین میزان خط فشار ضعیف برخوردار است و در این طرح سیم های مسی به کابل های خودنگهدار تبدیل می شود.

وی با اشاره به سایر فعالیت های مهم این شرکت طی سال جاری بیان کرد: در راستای اجرای طرح حذف مراجعات حضوری مشترکین شرکت توانیر از آذرماه امسال اجرای خدمات غیرحضوری به کلیه مشترکین برق از طریق سامانه برق ایران (برق من) کلید زده شد که در این اپلیکیشن جامع تمام خدمات صنعت برق اعم از اعلام خاموشی ها، فروش انشعاب جدید و غیره ارائه خواهد شد و به راحتی از طریق سایت شرکت توزیع برق در دسترس است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان به پیاده سازی طرح برق امید در گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح هم اینک در استان اجرا شده که در قالب آن مشترکین به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می شوند و هدف از انجام آن، کاهش مصرف برق است تا در تابستان سال آینده با کمبود برق مواجه نشویم.

هنرمند با اشاره به امضای تفاهم نامه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار گیلان تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت ها مهم انجام شده، امضای تفاهم نامه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ارسلان زارع استاندار گیلان و شرکت توزیع برق است که در این راستا ۸۰ میلیارد تومان به این شرکت کمک می شود و در فاز اول ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اظهار کرد: از سویی یک وام یکصد میلیارد تومانی نیز توسط استانداری گیلان برای بازسازی شبکه های فرسوده برق استان در نظر گرفته شده که این وام برای بازسازی شبکه های فرسوده گیلان هزینه خواهد شد.

در پایان این مراسم نیز فاز دوم پروژه تبدیل سیمهای مسی به کابل خودنگهدار برق در گیلان توسط ارسلان زارع استاندار این استان به صورت ویدئو کنفرانس و آنلاین در شهرهای رودسر و رضواشهر گیلان افتتاح شد.

استان گیلان با ۲.۵ نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد و ۲ هزار و ۵۵۸ روستای گیلان دارای برق هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.