تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1399 - 21:50
کد خبر : 84968

۵۸۰ نفر در صومعه سرا آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای فراگرفتند

۵۸۰ نفر در صومعه سرا آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای فراگرفتند

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میرزا کوچک صومعه سرا گفت: طی ۹ ماه سالجاری در بخش موسسات کارآموزی و آموزشگاههای آزاد شهرستان، ۵۸۰ نفر دوره و ۱۰۵ هزار و۲۰۲ نفر ساعت از آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای بخش غیردولتی بهره مند شده اند سلمان نصرت طلب

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میرزا کوچک صومعه سرا گفت: طی ۹ ماه سالجاری در بخش موسسات کارآموزی و آموزشگاههای آزاد شهرستان، ۵۸۰ نفر دوره و ۱۰۵ هزار و۲۰۲ نفر ساعت از آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای بخش غیردولتی بهره مند شده اند

سلمان نصرت طلب با اشاره به فعالیت ۳۰ آموزشگاه در بخش موسسات کارآموزی و آموزشگاه های آزاد شهرستان افزود: از این تعداد ۲۳۰ نفر در حوزه صنعت و ۳۵۰ نفر در حوزه خدمات ثبت نام گردیده اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین ثبت نام و تقاضا در رشته های طراحی دوخت و برق قدرت بود افزود: در حوزه آموزش در محیط کار واقعی و مراکز یادگیری هم تعداد ۱۱۰ نفر از آموزش بنگاه های اقتصادی بهره مند و بالغ بر ۷۵هزار ساعت آموزشی را گذراندند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه سرا با اشاره به تعیین گروه‌های هدف در سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: آموزش‌های این سازمان، دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و بنگاه‌های اقتصادی و متقاضیان مهارت آموزی، آموزش در محیط کار واقعی، معتادین بهبود یافته، نیروی‌های مسلح، زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی و سایر حوزه‌های پوشش می‌دهد.
نصرت طلب با اشاره به اینکه مهارت آموزی و فراگیری دوره های آموزش فنی و حرفه ای یک ضرورت محسوب می شود اظهار داشت : سطح توانمندی افراد با بهره گیری از آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای افزایش می یابد.
وی افزود:مرکز آموزش میرزاکوچک صومعه سرا، افزایش توانمندی های علمی و عملی ، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزشهای مهارتی در اولویت قرارداده است.
وی این مرکز را فرصتی برای جوانان جویای کار و فاقد شغل دانست و افزود:همشهریان عزیز و جوانان جویای کار، افراد فاقد شغل می توانند از منابع، امکانات و ظرفیت های موجود در این مرکز در ۱۱کارگاه جوشکاری، اتومکانیک، تراشکاری، تاسیسات، لوازم خانگی، و برودتی،برق، کشاورزی ،برق الکترونیک، صنایع دستی و هنری،مالی و بازرگانی و فناوری اطلاعات بهره مند شوند.

وی اظهار داشت : بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ، آموزشهای مهارتی در کلیه حوزه ها حتی در آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای صومعه سرا تعطیل نبوده و با توجه به اعلام تعطیلی آموزشها از سوی ستاد مربوطه، آموزشهای تئوری به صورت مجازی برگزار شده تا با رعایت پروتکل های بهداشتی در آینده ای نزدیک شاهد حضور کارآموزان و فراگیری آموزشهای عملی بصورت حضوری در کارگاه های مرکز باشیم.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.