استاندار گیلان در حاشیه بازدید از قطعه شش راه آهن رشت – کاسپین خبر داد؛ پیشرفت ۷۵ درصدی قطعههای شش و هفت راهآهن رشت کاسپین / همکاری مضاعف دستگاههای اجرایی و قضایی در اجرای پروژه، اتصال ریل به کاسپین را شتاب میبخشد/ تأکید بر اجرای همزمان عملیات روسازی و ریلگذاری
جارستان: استاندار گیلان با اشاره به متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی قطعه های شش و هفت راه آهن رشت – کاسپین – انزلی، تصریح کرد که همکاری مضاعف دستگاههای اجرایی و قضایی و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد نیاز، اتصال ریل به بندرکاسپین را شتاب می بخشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری
جارستان: استاندار گیلان با اشاره به متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی قطعه های شش و هفت راه آهن رشت – کاسپین – انزلی، تصریح کرد که همکاری مضاعف دستگاههای اجرایی و قضایی و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد نیاز، اتصال ریل به بندرکاسپین را شتاب می بخشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت – کاسپین – انزلی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه و نیز خط ریلی رشت – آستارا از جمله طرحهای مهم ملی محسوب میشوند که برای گیلان نیز از بابت درآمدزایی از محل ترانزیت و ایجاد اشتغال، حائز اهمیت است.
وی تامین مصالح و شرایط اقلیمی و جغرافیایی را از جمله دشواری های پیش روی اجرای این پروژه عنوان و خاطرنشان کرد: بررسی های صورت گرفته نشانگر میدهد پروژه همچنان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک و مصالح نیاز دارد که پیش بینی های لازم انجام شده است.
نماینده عالی دولت در گیلان به همکاری دستگاههای اجرایی و قضایی اشاره و بر ضرورت شتاب در عملیات اجرایی پروژه و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد نیاز تاکید و ابراز امیدواری کرد که با اهتمام موجود تا خردادماه سال آینده، خط ریلی به بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی متصل شود.
وی با یادآوری پیگیری های صورت گرفته و حمایت های رئیس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر افزون بر ۵۰ میلیارد تومان ماه گذشته به این پروژه تزریق شده و نگرانی از بابت موضوعات مالی وجود ندارد.
استاندار گیلان افزود: متوسط پیشرفت فیزیکی در قطعه های شش و هفت این پروژه ۷۵ درصد است و پیمانکار اعلام آمادگی کرده که ۹ کیلومتر از بخش های تکمیلی عملیات زیرسازی را تا پایان ماه جاری ریل گذاری کند.
وی اظهار کرد: به دلیل محدودیت زمانی، مقرر شد پس از تحویل قطعات تکمیلی زیرسازی، عملیات روسازی و ریل گذاری به صورت همزمان انجام گیرد.
استاندار گیلان صبح امروز (پنجشنبه) با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی و برخی مدیران دستگاه های اجرایی، از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت – کاسپین – انزلی بازدید کرد.
قطعه شش این پروژه از کیلومتر ۱۸۵ (جاده جیرده) آغاز و پس از قطع جاده رشت – فومن و با عبور از روستاهای کمسار، پس ویشه و کفترود (نرسیده به جاده پیربازار) خاتمه می یابد. طول این قطعه نزدیک به ۱۷ کیلومتر است و ۹۴ آبرو به طول ۳۱۲ متر و نیز هشت پل خاص به طول ۲۷۳ متر در این قطعه کار می شود.
راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح ، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود . اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آبهای آزاد بینالمللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰