تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 دی 1399 - 16:56
کد خبر : 84008

معاون علوم پزشکی گیلان: توصیه های مقابله با ویروس کرونا در زمستان با جدیت رعایت شود

معاون علوم پزشکی گیلان: توصیه های مقابله با ویروس کرونا در زمستان با جدیت رعایت شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت رعایت هر چه بیشتر توصیه های بهداشتی مقابله و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در فصل سرما و زمستان تاکید کرد. دکتر آبتین حیدرزاده عصر روز چهارشنبه اظهار داشت: با سرد شدن هوا چند اتفاق می افتد که زمینه را برای انتشار

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت رعایت هر چه بیشتر توصیه های بهداشتی مقابله و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در فصل سرما و زمستان تاکید کرد.

دکتر آبتین حیدرزاده عصر روز چهارشنبه اظهار داشت: با سرد شدن هوا چند اتفاق می افتد که زمینه را برای انتشار و انتقال ویروس کرونا بیشتر فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: یکی اینکه در و پنجره های منازل بسته و پنجره شیشه های اتومبیل بالا کشیده می شود که در چنین شرایطی به دلیل جریان نداشتن گردش هوا ، ویروس از افراد با علامت یا بدون علامت می تواند به راحتی در محیط پخش و ماندگار باشد.

حیدرزاده بیان داشت: از طرفی دیگر سرما مخاط انسان را خشک می کند، تنفس بدون محافظ باعت خشک شدن مخاط ها خواهد شد که این مهم نیز ضریب نفوذپذیری آنها “مخاط ها” را به ویروس ها و عوامل بیماری زا مستعد می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اضافه کرد: با این دلایل عملا سرما و زمستان باعث افزایش بیماری می شود مگر اینکه ما به خوبی با آن مقابله کنیم یعنی از خشک شدن مخاط جلوگیری نماییم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برای جلوگیری از خشک شدن مخاط باید از ماسک استفاده و بینی با شال گردن پوشانده شود، اظهار کرد: برای خرید به مکان های شلوغ نرویم، از سیستم های الکترونیک استفاده کنیم، مدام دست ها را بشوییم.

از ۱۶ شهرستان گیلان، ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و بقیه در شرایط زرد قرار دارند.

هم اکنون ۵۲۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.