تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آذر 1399 - 22:10
کد خبر : 82906

معاون امور اراضی منابع طبیعی گیلان خبر داد؛ اتمام کاداستر در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی گیلان

معاون امور اراضی منابع طبیعی گیلان خبر داد؛ اتمام کاداستر در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون امور اراضی منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه کاداستر ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان به اتمام رسیده است، گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، جلوتر از برنامه خواهیم بود. با بیان اینکه یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار از مساحت استان گیلان را اراضی ملی تشکیل می دهد،

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون امور اراضی منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه کاداستر ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان به اتمام رسیده است، گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، جلوتر از برنامه خواهیم بود.

با بیان اینکه یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار از مساحت استان گیلان را اراضی ملی تشکیل می دهد، اظهار کرد: این اراضی ملی شامل؛ ۵۶۵ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۲۴۴ هزار هکتار اراضی مرتعی و ۲۰۷ هزار هکتار اراضی جلگه ای، ساحلی، حریم و مستحدث است.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح کاداستر از سال ۹۶ در گیلان، اظهار کرد: ۷۰ درصد از اراضی استان گیلان انفال محسوب می شود و تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان قرار دارد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، مهمترین هدف کاداستر را تثبیت اراضی ملی در سامانه ثبت و صدور سند تک برگی به نام دولت دانست و تصریح کرد: در این راستا از تخلفات و تصرفات و جعل سند و صدور اسناد معارض در اراضی ملی جلوگیری می شود.

توکلی، جلوگیری از زمین خواری و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی را از دیگر اهداف کاداستر دانست و اضافه کرد: در طرح کاداستر نقشه های قدیمی با اصلاحات هندسی به نقشه های دیجیتالی تبدیل می شود و به راحتی می توان، وضعیت اراضی ملی را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه قرارداد اجرای طرح کاداستر در ۵۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طی سال های ۹۷ و ۹۸ بسته شد، عنوان کرد: از این میزان، کاداستر ۲۰۰ هزار هکتار به اتمام رسیده و توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بارگذاری و تثبیت شده و در مرحله صدور سند تک برگ است.

معاون امور اراضی منابع طبیعی گیلان، با اشاره به تفاهم نامه مشترک اداره کل ثبت اسناد و املاک استان جهت اجرای طرح کاداستر در ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان، یادآور شد: تا پایان سال جاری برای ۱۶۰ هزار هکتار باقی مانده نیز قرارداد کاداستر بسته خواهد شد.

توکلی، تعهد کاداستری استان گیلان تا پایان برنامه ششم را ۷۹۰ هزار هکتار از اراضی ملی دانست و خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، از برنامه جلوتر هستیم و تا شهریورماه ۱۴۰۰ کاداستر استان تمام می شود.

وی با اشاره به کمک دو میلیارد تومانی استانداری گیلان به اجرای طرح کاداستر، اظهار کرد: حفاظت اصل اساسی در کاداستر است و اجرای این طرح از تصرفات بی رویه جنگل ها و مراتع و سواحل جلوگیری می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.