تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 13:24
کد خبر : 82036

معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان: گروه های جهادی ۷ مشکل زیست‌محیطی گیلان را پیگیری می‌کنند

معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان: گروه های جهادی ۷ مشکل زیست‌محیطی گیلان را پیگیری می‌کنند

جارستان به نقل از ایسنا؛معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: گروه های جهادی مشکلات زیست‌محیطی این استان را در هفت موضوع پیگیری خواهند کرد. عبدالکریم علیزاده در دیدار با جمعی از فعالان حوزه زیست محیطی گیلان با بیان اینکه آماده صدور مجوز برای گروه‌های جهادی مطالبه‌گر در حوزه محیط زیست هستیم،

جارستان به نقل از ایسنا؛معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: گروه های جهادی مشکلات زیست‌محیطی این استان را در هفت موضوع پیگیری خواهند کرد.

عبدالکریم علیزاده در دیدار با جمعی از فعالان حوزه زیست محیطی گیلان با بیان اینکه آماده صدور مجوز برای گروه‌های جهادی مطالبه‌گر در حوزه محیط زیست هستیم، اظهار کرد: گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در هفت حوزه تالاب انزلی، رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، دفن‌گاه‌های زباله، گیاه مهاجم سنبل آبی، پسماند بیمارستانی و پزشکی و برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها فعال شده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت اسفناک تالاب بین‌المللی انزلی، افزود: معتقدیم با مسببان وضعیت کنونی تالاب و مجریان طرح‌های بی‌نتیجه و پرهزینه در این تالاب بین‌المللی باید برخورد قضایی صورت گیرد.

معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: از سازمان‌های مردم نهاد و آحاد مردم این استان در حوزه مطالبه‌گری زیست محیطی حمایت می‌کنیم و معتقدیم باید برای اعتلای وضعیت زیست‌محیطی استان گیلان تلاش جهادی و مضاعف صورت گیرد تا عقب‌ماندگی‌های موجود برطرف شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ گروه جهادی مطالبه‌گر دارای مجوز در استان گیلان، خاطرنشان کرد: در اصل پنجاهم قانون اساسی بیان شده که در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌شود، از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.

علیزاده با بیان اینکه نابودی جنگل و مرتع نیز از دغدغه‌های گروه‌های مطالبه‌گر دارای مجوز از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان است، افزود: توجه به محیط زیست توجه به سلامت خود و نسل‌های آینده بوده و در این مسیر نیازمند همکاری همه مسئولان و مردم هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.